شناسهٔ خبر: 52534 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل عمليات زیربنایی طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه

بازديد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید معاون رئیس‌جمهور از مراحل نهایی ساخت ایستگاه راه‌آهن ارومیه از تکمیل کارهای زیربنایی طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید معاون رئیس‌جمهور از مراحل نهایی ساخت ایستگاه راه‌آهن ارومیه گفت: عملیات ریل‌گذاری و روسازی شامل زیرکوبی اولیه و پالاس ریزی در مسیر ریلی ایستگاه نقده به سمت ارومیه انجام شده است.

خادمی با اعلام اینکه آسفالت دو تقاطع احداث شده در مسیر خط راه‌آهن نقده به سمت ارومیه در روزهای آینده اجرا می‌شود، ادامه داد: عملیات جوشکاری در ۹۸ کیلومتر از مسیر ایستگاه نقده به سمت ارومیه تکمیل شده است.

وی در خصوص روند پیشرفت اجرایی ساختمان ایستگاه‌های نقده و ارومیه را به ترتیب ۸۹ و ۸۷ درصد اعلام کرد و افزود: کارهای محوطه‌سازی و ارزیابی ایمنی که از ضوابط اصلی بهره‌برداری طرح‌هاست، باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، انجام حجم بالایی از اقدامات این طرح در سال ۹۶ را قابل‌توجه دانست و گفت: عملیات زیرسازی و روسازی ۷۵ کیلومتر حدفاصل خط راه‌آهن نقده به سمت ارومیه در سال گذشته انجام شد.

حمل‌ونقل ارزان، ظرفیت‌های گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات، امنیت و راحتی آن برای مسافرت‌های طولانی از بزرگ‌ترین مزایای خط آهن در این منطقه است و توسعه شبکه‌های حمل‌ونقلی با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی و هم‌مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان می‌تواند مسیر دسترسی به بازارهای جهانی را سهل و آسان کند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، استاندار آذربایجان‌غربی مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران کل استان از ایستگاه راه‌آهن ارومیه بازدید کردند.