شناسهٔ خبر: 52569 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث ۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تا ۲ سال آینده/ بهره‌برداری از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۳۰ کیلومتر بزرگراه در ۲ سال آینده و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد طی سال ۹۷ داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با تمام محدودیت‌ها و تخصیص تنها ۴۰ درصد از اعتبارات مصوب راه و شهرسازی در دو حوزه کاری توانستیم بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان پروژه را عملیاتی کرده و با همکاری و مشارکت پیمانکاران هیچ یک از پروژه‌های راهسازی در اردبیل تعطیل نشد.

حیدری با تقدیر از همکار تنگاتنگ پیمانکاران راه و شهرسازی بیان کرد: پیمانکاران نقش تعیین‌کننده‌ای را در اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی در استان ایفا کردند.

وی از بدهی ۱۳۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی اردبیل به پیمانکاران خبر داد و گفت: امیدواریم امسال با حمایت استاندار اردبیل بخشی از این بدهی‌ها به پیمانکاران پرداخت شود.

وی بیان کرد: ما به دنبال تأکید استاندار اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها، مطالعات امکان‌سنجی را به جد دنبال کردیم به طوری که قرار است امسال و همچنین در سال آینده با تأمین اعتبار موردنیاز تا سقف ۳۰ کیلومتر بزرگراه بر مجموع بزرگراه‌های استان افزوده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در کنار توسعه راه‌های استان ما در بخش ساختمان نیز احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد را با جدیت دنبال کردیم و با صرف هزینه ۴۰ میلیارد تومان در آستانه افتتاح است.

حیدری از تحویل این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی در هفته جاری خبر داد و گفت: در کنار بهره‌برداری از این بیمارستان عملیات اجرایی بیمارستان خیرساز نجف‌زاده را نیز دنبال می‌کنیم و امیدواریم در قالب ۲۶۰ تخت و با صرف هزینه ۹۰ میلیارد تومانی این پروژه نیز به سرانجام برسد.

وی افزود: با انتخاب پیمانکار بیمارستان خیرساز نجف‌زاده که معوض فاطمی اردبیل است با تأمین اعتبار مورد نیاز به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به فعالیت مجتمع پزشکان اردبیل و ضرورت تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همراهی پزشکان و تبلیغاتی که رسانه‌ها انجام می‌دهند بخش عظیمی از پزشکان مستقر در سرچشمه اردبیل به ساختمان جدید منتقل شود.