شناسهٔ خبر: 52589 - سرویس استان‌ها

محسنی مطرح کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری دفاع مقدس برای رونق گردشگری دریایی

محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشستی با مسئول هماهنگی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "رسام" بر لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری دفاع مقدس برای رونق گردشگری دریایی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، در این نشست محمد محسنی ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده این بندر در حوزه گردشگری دریایی، اشاعه فرهنگ دریا و موهبت جانبی آن ارائه کرد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری دریایی رودخانه‌های اروند و کارون و امکان بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری دفاع مقدس و راهیان نور برای رونق گردشگری دریایی موثر است. 

مریم احمدزاده، مسئول هماهنگی جشنواره فیلم کوتاه رسام نیز به ویژگی‌های این جشنواره بهره‌مندی از آن در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی رودخانه‌های اروند و کارون اشاره کرد و گفت: در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم رسام شرکت‌کنندگان با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری دریایی این دو رودخانه آشنا خواهند شد.

همچنین در حاشیه این جشنواره نشستی با حضور مدیرکل و اعضای کمیته گردشگری دریایی بندر خرمشهر و علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در خصوص هماهنگی‌های لازم به منظور بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری دفاع مقدس و کاروان هایراهیان نور برای توسعه و رونق گردشگری دریایی برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در حوزه دفاع مقدس و مقاومت با شرکت ۱۵۲۹ اثر از ۸۶ کشور خارجی و ۲۵۰ اثر داخلی به مدت سه روز از ۱۲ لغایت ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند در محل سینما نخل خرمشهر برگزار می‌شود.