شناسهٔ خبر: 52592 - سرویس هوایی

برگزاری موفقیت آمیز مانور دوسالانه طرح اضطراری در فرودگاه خرم‌آباد

فرودگاه خرم آباد مانور کامل دو سالانه طرح اضطراري فرودگاه خرم آباد با حضور ارگان هاي برون و درون فرودگاهي استان لرستان با موفقيت به پايان رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي فرودگاه خرم آباد، دراين مانور كه امروز (پنجم ارديبهشت) با حضور دستگاه هاي مختلف برگزار شد، سناريوي فرضي سانحه پرواز سينا اير BAE۴۶۳ اجرا شد.

دراين سناريو هواپيما در حين نشستن روی باند به دليل تركيدگي لاستيك عقب سمت راست و خروج از باند، دچار سانحه شد و در قسمت خاكي سمت راست انتهاي بيروني باند توقف كرد و در زير بدنه و بال سمت راست دچار حريق شد.

پس از بروز سانحه فرضي، آژير اعلام خطر توسط برج مراقبت به صدا درآمد و به مدير فرودگاه اطلاع رساني شد. مدير فرودگاه نیز مديرعامل و مديركل بحران شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و نيز مسئولان سازمان هواپيمايي كشوري را در جريان سانحه قرار داد. سپس نشست عمليات اضطراري برگزار و به پليس و سپاه پاسداران اطلاع رساني شد. دستگاه هاي امدادي از جمله آتش نشاني و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و عمليات انتقال مصدومان به بيمارستان با موفقيتي انجام شد.

در پایان مانور نيز جلسه ارزیابی و جمع بندی با حضور همه ارگان های شرکت کننده و معاون مديركل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران برگزار شد.