شناسهٔ خبر: 52595 - سرویس استان‌ها

باقری‌فرد مطرح کرد؛

ضرورت توجه به کیفیت و ایمنی ساختمان‌ها در لارستان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: افت کیفیت ساختمان‌ها و نبود ایمنی در آنها برای مقاومت در برابر حوادثی همچون زلزله توجه به بحث ساخت‌وساز را بسیار مهم جلوه داده و با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه ضرورت توجه به این امر بیش از پیش احساس شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، جلسه بررسی ساخت‌وساز حوزه استحفاظی این اداره کل با حضور مدیران مسکن و ساختمان، معماری و شهرسازی و اعضای گروه نظارت عالیه این اداره کل برگزار شد.

محمدرضا باقری فرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در این جلسه اظهار کرد: افت کیفیت ساختمان‌ها و نبود ایمنی در آنها برای مقاومت در برابر حوادثی همچون زلزله توجه به بحث ساخت‌وساز را بسیار مهم جلوه داده و با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه ضرورت توجه به این امر بیش از پیش احساس شده و همه می‌بایست تلاش و همت خود را در جهت بهبود کیفیت در این مقوله بکار گیرند و علی‌رغم اینکه در این راه سختی‌ها و مشکلات فراوانی وجود دارد می‌توان با همدلی بر این مشکلات غلبه کرد.

وی افزود: از آنجایی که بحث ساختمان‌سازی مستقیماً با جان مردم سرکار دارد و به‌هیچ‌وجه این موضوع قابل‌اغماض نیست، ما نیز موظفیم با افراد و نهادهای متخلف به شدت و جدیت بسیار برخورد کنیم.

باقری فرد ادامه داد: رعایت مسائل شهرسازی و اجرای مناسب طرح‌های جامع و هادی شهرها از جمله موارد بسیار مهمی است که عدم رعایت این موارد می‌تواند لطمه بسیاری به سیمای شهری و کیفیت ساخت‌وساز وارد نماید.

در ادامه مدیران مسکن و ساختمان، معماری و شهرسازی، رئیس اداره نظام‌مهندسی این اداره کل و اعضای نظارت عالیه گزارشی از عملکرد خود و فعالیت‌های انجام شده در راستای نیل به اهداف مدنظر و اقدامات جهت اجرای قانون نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان ارائه نمودند.