شناسهٔ خبر: 52707 - سرویس بنادر و دریانوردی

نماینده مردم آستارا عنوان کرد:

صادرات ٢٢٠ میلیون دلار کالا از بندر آستارا/ بودجه ۲۰۰ میلیاردی تعریض جاده منتهی به بندر آستارا محقق شود

ولي داداشي نماینده مردم آستارا گفت: کمیسیون عمران در بودجه سال ٩٧، مبلغی معادل ۲۰۰ میلیارد ریال برای تعریض جاده منتهی به بندر آستارا در نظر گرفته‌ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ولی داداشی در آیین های افتتاح و کلنگ زنی پروژه های توسعه ای در بندر آستارا که با حضور مدیر عامل سازمان بنادر برگزار شد، اظهار کرد : در کشور اولین بندری که به دست بخش خصوصی ساخته شده است ، بندر آستارا می باشد.

 وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی حمایت کرد، ادامه داد: دولت امروز توانایی اشتغالزایی در بدنه خود را ندارد .باید از توان بخش خصوصی در بخش های مختلف استفاده شود.

 نماینده مردم آستارا افزود : اگر امروز به بخش خصوصی اهمیت ندهیم و ارزش قائل نشویم، این بخش توسعه نمی یابد و معزل بیکاری حل نخواهد شد. خوشبختانه سازمان بنادر در جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام های مثبتی انجام داده است.

سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل تقدیر است

داداشی در ادامه از سرمایه گذاری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرستان آستارا تقدیر کرد و یادآور شد : توسعه اسکله نیازمند زیرساخت ها از جمله برق و تعریض جاده می باشد.

وی خاطر نشان کرد: کمیسیون عمران در بودجه سال ٩٧، مبلغی معادل ۲۰۰ میلیارد ریال برای تعریض جاده منتهی به بندر آستارا در نظر گرفته‌ است و در تلاش هستیم که این بودجه محقق شود.
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند، توضیح داد: در جایی که دولت با بخش خصوصی رقابت کرده است ، این بخش را فلج کرده است.

نباید اجازه دهیم خط ریلی بین المللی آستارا - آستارا دچار مشکل شود

وی افزود: نباید اجازه دهیم خط ریلی بین المللی آستارا - آستارا که با هدف توسعه کشور محقق شده است، به مشکل و ورشکستی سرمایه گذار بخش خصوصی منجر شود.

داداشی با بیان اینکه میزان صادرات از گمرک آستارا در سال ٩٦ مبلغی معادل ۲۲۰ میلیون دلار بوده است که از آن مبلغی معادل ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی می باشد، تصریح کرد: بیشتر محصولات کشاورزی صادراتی از سایر استان ها می باشد بدین جهت باید قابلیت های استان گیلان در این بخش دیده شود.