شناسهٔ خبر: 52711 - سرویس استان‌ها

۲ هزار دانشجوی دانشگاه‌های افسری ارتش از بندر خرمشهر بازدید کردند

ارتش بیش از ۲ هزار دانشجوی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی در قالب هیئت معارف جنگ طی دو روز از بخش‌های مختلف مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، این دانشجویان طبق سنت هر ساله در قالب هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی به همراه فرماندهان ارشد و اساتید به مناطق عملیاتی جبهه جنوب غرب و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر سفر کرده و از بندرخرمشهر نیز بازدید می‌کنند.

این دوره آموزشی باهدف آشنایی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش با نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، وقایع جنگ تحمیلی، دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات مختلف، فراگرفتن آموزش‌های میدانی و انتقال تجربه‌های پیشکسوتان دوران دفاع مقدس توسط اساتید متشکل از فرماندهان عالی جنگ و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌شود.

راویان دفاع مقدس در کنار اسکله خانیان بندر خرمشهر مقابل مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵، وقایع و رخدادهای مربوط به این عملیات را برای هیئت معارف جنگ شرح دادند.

بندرخرمشهر به‌عنوان اولین صحنه رویارویی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن متجاوز، همه‌ساله میزبان این دانشجویان است.

اردوی معارف جنگ از سال ۱۳۷۴ به همت شهید سرافراز سپهبد علی صیاد شیرازی، برای دانشجویان دانشگاه افسری ارتش پایه‌گذاری شده و امسال بیست و دومین دوره آن در حال برگزاری است.