شناسهٔ خبر: 52789 - سرویس هوایی

مدیرعامل ایران‌ایر در مراسم افتتاح بزرگترین کترینگ خاورمیانه اعلام کرد:

توان کترینگ ایران‌ایر برای رقابت با رقبای منطقه‌ای/ تامین نیاز ايرلاين‌ها در فرودگاه امام(ره) با کترینگ ایران‌ایر

کترینگ مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران "هما" در مراسم افتتاح بزرگترین کترینگ خاورمیانه با اشاره به اخذ استانداردهای بین‌المللی کیفیت غذا و گواهینامه گردشگری حلال توسط ایران‌ایر گفت: امروز کترینگ ایران‌ایر قابلیت رقابت با تمام رقبای منطقه‌ای خود را دارد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح بزرگترین کترینگ هوایی خاورمیانه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به قدمت ۵۰ ساله کترینگ در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: کترینگ ایران ایر همیشه یکی از بهترین ها در جهان بوده است.

شرفبافی ادامه داد: بعد از انتقال پروازهای خارجی به فرودگاه امام خمینی (ره)، به علت بعد مسافت کیفیت کترینگ ایران ایر در پروازهای خارجی افت کرد، که امروز با افتتاح این مجموعه این مشکل برطرف می شود.

وی افزود: به دنبال این هستیم که کیفیت کترینگ هما را افزایش دهیم. اکنون همه استاندارد‌های بین المللی در کترینگ مهرآباد اخذ شده است. همکاران من با تلاش ۴ ماهه تمام نظام نامه های مربوط به این استانداردها را برای  مجموعه کترینگ فرودگاه امام خمینی (ره) نیز آماده کرده‌اند و به زودی این استانداردها اخذ خواهد شد.

به گفته شرفبافی با اخذ این گواهینامه‌ها کترینگ ایران ایر قابلیت ارائه خدمات با بالاترین سطح خدمات بین‌المللی را دارد.

ایران‌ایر، پیشرو در گردشگری حلال

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به مفهوم گردشگری حلال نیز اشاره کرد و گفت: کترینگ ایران‌ایر اولین مجموعه در خاورمیانه است که توانسته است گواهینامه گردشگری حلال را کسب کند و ایرلاین‌هایی چون قطر ایرویز و ترکیش ایرلاینز بعد از ایران‌ایر به فکر اخذ این گواهینامه افتادند.

وی افزود: ژاپن در مطالعات خود متوجه شده است که گردشگران کشورهای اسلامی ۵ برابر سایر گردشگران برای سفر هزینه می‌کنند و از همین رو توسعه گردشگری حلال را در دستور کار خود قرار داده است. ایران‌ایر پتانسیل زیادی در زمینه گردشگری حلال دارد، از همین رو می‌تواند در توسعه گردشگری حلال ایران و حتی منطقه پیشرو باشد.

شرفبافی راه اندازی این مجموعه را نشانی توجه ایران‌ایر به شعار حمایت از کالای ایرانی دانست و افزود: بسیاری به ما می‌گفتند که نمی‌توانیم کترینگ ایران‌ایر در فرودگاه امام خمینی را افتتاح کنیم. اما متخصصان فنی ما نشان دادند که هیچ از فناوری غربی کم نداریم و می‌توانیم در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا باشیم.

به گفته وی این مجموعه کترینگ با کمتر از یک پنجم هزینه براورد شده تجهیز شده و به بهره‌برداری رسیده است. این در حالی است که پیش از راه‌اندازی نگهداری از تجهیزات موجود در این مجموعه سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

افزایش قدرت رقابت با رقبای منطقه‌ای

مدیرعامل ایران‌ایر رقابت با سایر رقبای منطقه‌ای را یک از اهداف اصلی راه‌اندازی این مجموعه کترینگ دانست و گفت: قطر مشغول ساخت کترینگی با ظرفیت روزانه ۱۲۰ هزار پرس غذا است، این در حالی است که ما اکنون امکان تهیه روزانه ۱۲۰ هزار پرس غذا در فرودگاه امام خمینی (ره) و ۳۰ هزار پرس غذا در فرودگاه مهرآباد را داریم.

وی افزود: این مجموعه می‌تواند ۹۰۰۰ ژرس غذای مورد نیاز پروازهای خارجی ایران‌ایر در روز را تامین کند و باقی ظرفیت آن نیز در اختیار تامین نیازهای سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خواهد بود.

شرفبافی راه‌اندازی این مجموعه را نشانه بهره‌وری بالا در کترینگ ایران‌ایر دانست و گفت: در حال حاضر با وجود راه‌اندازی این مجموعه هیچ نیروی جدیدی به کترینگ ایران‌ایر اضافه نشده است. این یعنی همکاران ما با دو نیم برابر توان روزانه خود مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل ایران‌ایر در انتها گفت: باعث افتخار است که اعلام کنم یک خانم مدیریت کترینگ ایران‌ایر را بر عهده دارد و توانسته است این مجموعه عظیم را با وجود پیچیدگی‌های فنی، با هزینه بسیار کم راه‌اندازی کند.

در این مراسم همچنین شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به وجود تصفیه خانه آب در کترینگ ایران‌ایر گفت: مشکل کم آبی یکی از مشکلات جدی پیش روی ایران و شهر فرودگاهی اما خمینی (ره) است. از همین رو افتتاح تصفیه خانه آب در این مجموعه اقدام بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.