شناسهٔ خبر: 52818 - سرویس جاده‌ای

بعد از ظهر دیروز صورت گرفت:

آغاز رالی اتومبیلرانی شمال - جنوب از بندرعباس

رالی شمال جنوب رالی اتومبیلرانی کریدور بین المللی شمال - جنوب از بعد از ظهر دیروز همزمان با روز ملی خلیج فارس و با حضور مسئولان استانی و کشوری از محل هتل هما بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی هرمزگان در حاشیه آغاز این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت کنندگان این رقابت از کشورهای هندوستان، روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان هستند.

شهریار ایرجی شمار شرکت کنندگان در این رقابت را ۳۹ نفر با ۲۰ خودرو عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان مسیر رفت و برگشت کشورهای هندوستان، ایران، آذربایجان و روسیه را با خودرو می پیمایند.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان روز جمعه از مرز دریایی کشور هند وارد بندرعباس شدند تا ادامه مسیر خود را از این شهر پیگیری کنند.

ایرجی اظهار داشت: این مسابقه با هدف ایجاد پیوندهای ورزشی بین چهار کشور ایران، آذربایجان، هند و روسیه انجام می شود.

مسابقه رالی اتومبیلرانی کریدور بین المللی شمال - جنوب قرار بود روز یکشنبه از محل پارک غدیر بندرعباس انجام شود که به دلیل برخی ناهماهنگی ها و ترخیص نشدن خودروها، این رقابت به دوشنبه موکول شد.

کریدور شمال - جنوب یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی برای اتصال کشورهای جنوب به کشورهای شمالی، روسیه و حاشیه دریای خزر است. این کریدور مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا است که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه تر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزان تر است.

کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال - جنوب، صادرات از سواحل غربی هند را از بندرعباس و بندر چابهار در ایران و کشورهای آسیای میانه و روسیه به اروپا انتقال می‌دهد.