شناسهٔ خبر: 52834 - سرویس استان‌ها

برادران رحمانیان مطرح کرد؛

کودکان ازجمله گروه‌های آسیب‌پذیر در حوزه حمل‌ونقل هستند

آموزش رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: دانش آموزان و کودکان ازجمله گروه‌های آسیب‌پذیر در حوزه حمل‌ونقل هستند و دلیل آن هم کوچکی جثه و عدم توانایی در تشخیص خطر برای تصمیم به موقع است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، نصیر برادران رحمانیان در جلسه آموزش ایمنی مدارس که به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در دبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد، گفت: گروه‌های آسیب‌پذیر باید نکات ایمنی ویژه‌ای را رعایت کنند و اطلاعاتشان را افزایش دهند و بر همین اساس ما آموزش‌هایی را در مدارس در این زمینه‌ها ارائه می‌کنیم.

برادران رحمانیان با اشاره به روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، هدف برگزاری این مراسم را آموزش نکات ایمنی در حمل‌ونقل به دانش آموزان دانست و افزود: متأسفانه یکی از مشکلات موجود در کشور، موضوع تعداد بالای تلفات ناشی از تصادفات است. ما در کشور شرایط خوبی در زمینه ایمنی و رفتار اصولی در رانندگی نداریم و به همین دلیل ما سعی می‌کنیم از چنین فرصت‌هایی استفاده شود و دانش آموزان را به‌عنوان پیام‌رسان‌های نکات ایمنی به والدینشان، آموزش دهیم.

همچنین در این مراسم معاون آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش منطقه رضویه نیز با بیان اینکه هدف از درس خواندن یادگرفتن مهارت‌های عمومی و کاربردی مورد نیاز زندگی است، تصریح کرد: یکی از این مهارت‌ها گذربان مدرسه است که برای تردد دانش آموزان از عرض خیابان، بر اساس قوانین تعیین شده‌اند، کسانی که به آموزش قوانین و علائم راهنمایی و رانندگی می‌پردازند.

وی افزود: دانش آموزان با کسب این مهارت‌ها خود نیز می‌توانند به‌عنوان یک ناظر در وسایل نقلیه خانواده و اطرافیان خود حاضر باشند و نکات ایمنی را به بزرگ‌ترها گوش زد کنند، به امید روزی که اتفاقات ناگوار در رانندگی به حداقل برسند.

معاون آموزشی اداره کل آموزش‌وپرورش منطقه رضویه یادگیری این آموزش‌ها را برای دانش آموزان مهم دانست و گفت: مسئله به‌کارگیری این آموزش‌ها، موضوعی است که یادگیری نیز برای دانش آموزان مهم‌تر است.