شناسهٔ خبر: 52847 - سرویس جاده‌ای

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر قدس افتتاح شد/ رفع مشکلات ترافیکی شهر قدس

تقاطع غیرهمسطح دقایقی پیش تقاطع غیرهمسطح شهر قدس- فتح با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و استاندار تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز یازدهم اردیبهشت‌ماه تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر قدس- فتح با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رضا اکبری مدیرکل دفتر ابنیه فنی این سازمان، مجید رضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان قدس افتتاح شد.

پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهر قدس جهت رفع مشکلات ترافیکی موجود در تردد خودروهای ورودی و خروجی شهر قدس به تهران و کرج و به‌منظور حذف تقاطع مسیر ورودی شهر و راه‌آهن در تیرماه ۸۹ آغاز شد و ادامه عملیات اجرایی آن از زمستان ۹۴ به پیمانکار جدید واگذار شد.

گفتنی است عملیات اجرایی این پروژه شامل ۳۷ هزار و ۸۳ مترمکعب بتون، ۴ هزار و ۲۶۳ تن میلگرد، ۴ رمپ هرکدام به طول ۲۰۱، ۷۱۲، ۳۰۲ و ۹۱۸ متر بوده است.

همچنین عرض میانگین آن‌ها نیز به ترتیب ۹.۵، ۱۱، ۱۱.۱و ۱۱.۱۵ متر با استفاده از پل روگذر دوطبقه به‌صورت عرشه بتونی مجوف در جاریز است.