شناسهٔ خبر: 52871 - سرویس شرکت‌ها

در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛

گزارش چهل و هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی و شورای راهبردی تدوین و تنقیح قوانین و مقررات

جلسه چهل و هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی و شورای راهبردی تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهل و هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی و شورای راهبردی تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت راه و شهرسازی به ریاست علیرضا محفوظی معاون حقوقی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه که دو دستور داشت، پیرامون چگونگی اجرای بخشنامه شماره ۰۲ / ۱۰۰ /۵۶۳۹۱ مورخ ۹۶.۱۰.۳۰ با موضوع هماهنگی و همکاری‌های لازم در دفاع موثر از دعاوی علیه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و عدم اقامه دعوی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه علیه یکدیگر بحث و بررسی شد. همچنین، گزارش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص تنقیح قوانین و مقررات موردعمل جهت بررسی و تصویب پیش نویس لوایح تنقیحی در شورای راهبردی و انعکاس به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارایه شد.

به گفته رضا اردلانی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی، اهم مطالب مطرح شده در جلسه فوق، ضمن تاکید بر بخشنامه وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد تا سازمان ملی زمین و مسکن ۲۰ مورد از قوانین موردعمل سازمان را به صورت منقح برای چاپ به معاونت حقوقی و مجلس وزارتخانه ارسال کند. همچنین، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز مقرر شد تا تنقیح قوانین و مقررات خود را در اسرع وقت به معاونت حقوقی و امور مجلس وزارتخانه برای چاپ گزارش کنند.

گفتنی است در جلسه فوق، غیاثی مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید، نظرخانی مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای سازمان ملی زمین و مسکن، علیپور مدیرکل حقوقی و ارزیابی خسارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بنی اسدی مدیرکل حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهینی مدیرکل حقوقی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ابراهیمی عضو هیات مدیره و راهبر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اسماعیلی مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، ابراهیمی مدیرک حقوقی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، راستاد مدیرکل امور حقوقی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی، میرزابابایی معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، جباری مدیرکل بین الملل و حقوقی سازمان هواشناسی کشور، توازنی زاده سرپرست اداره کل حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیریت حقوقی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جلسه فوق حضور بهم رساندند.