شناسهٔ خبر: 52873 - سرویس بنادر و دریانوردی

در نشست خبرى مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى؛

گزارش نهایی سانحه سانچى شنبه اعلام می‌شود

نفتکش سازمان بنادر و دریانوردى شنبه هفته آینده نتایج رسیدگى به سانحه نفتکش سانچى و کشتى فله بر چینى کریستال را اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردى، شنبه(۱۵ اردیبهشت) در نشستى خبرى با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى نتایج رسیدگى به سانحه نفتکش سانچى و کشتى فله بر چینى کریستال تشریح و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داده می شود.

پس از سانحه سانچی کمیسیون بررسی این حادثه کار خود را به طور جدی آغاز کرد و پس از پیدا شدن جعبه سیاه، برنامه‌ریزی‌ها برای رمزگشایی و نهایی شدن گزارش تصادم با حضور نمایندگانی از ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ آغاز شد و حال بررسی ها به اتمام رسیده است.

یادآور می‌شود، ١٦ دی ماه سال گذشته یک فروند نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل ۱۱۴ هزار تن میعانات گازی و سوخت (۱۱۱ هزار تن بار و ۳ هزار تن سوخت سانچی) از مبدأ بندر عسلویه به کره جنوبی بود، در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی فله‌بر چینی(کریستال) تصادم کرد و بر اثر این حادثه بسیار تلخ، نفتکش دچار انفجارهای متعدد و حریق شد و ۳۲ خدمه آن جان باختند.دمای بالا و انفجارهای پی در پی باعث شد امکان امدادرسانی به حادثه دیدگان این کشتی به وجود نیاید تا سانچی پس از چند روز سوختن، در دریا غرق شود.