شناسهٔ خبر: 52889 - سرویس استان‌ها

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه های راهسازی شرق گیلان

بازدید معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه وشهرسازی در دومین روز سفر خود به گیلان از محورهای مواصلاتی شرق گیلان بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات پروژه های راهسازی استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان، علیرضا محفوظی معاون وزیر راه وشهرسازی در دومین روز سفر خود به گیلان از محورهای مواصلاتی شرق گیلان بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های راهسازی استان پرداخت.

علی خاوری مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه از محورهای شلمان– املش و تقاطع غیرهمسطح کمربندی کلاچای بر لزوم تعریض و تکمیل پروژه‌های در دست احداث تاکید کرد.

وی با اشاره به وجود مناطق سیاحتی و گردشگری در گیلان بیان کرد: شرایط آب وهوایی گیلان و دارابودن جاذبه‌های بکر طبیعی باعث افزایش گردشگر می شود که این امر لزوم داشتن راههای ارتباطی مناسب را دوچندان می کند.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت تقاطع غیر همسطح کنارگذر کلاچای– رحیم آباد گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح کلاچای- رحیم آباد در محور رشت– چابکسر، یکی از پروژه‌های مهمی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان در دست اجرا است.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه افزود: این تقاطع به شکل تقاطع روگذر در محور اصلی از اسفند ۹۲ آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۷۵درصد در حال اجراست.

خاوری افزود: این تقاطع ۴۳۲.۸ متر طول و ۲۰.۹۰ متر عرض دارد و دارای ۱۵ دهانه پل ۲۵ متری و ۲دهانه ۲۸ متری است .

وی تکمیل و تعریض جاده شلمان به املش را یکی دیگر از مهمترین پروژه های شرق گیلان عنوان کرد و گفت: این پروژه درصورت تامین‌ منابع مالی امکان بهره‌برداری از آن در سال جاری میسر است.

گفتتی است، در پایان سفر محفوظی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه وشهرسازی که کدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و تنی چند از مسئولان استانی ایشان را همراهی می‌کردند از پروژه‌های راه‌های روستایی یاسور- دلیجان و وِلنی-بَلتورک شهرستان رودسر هم بازدید بعمل آمد.