شناسهٔ خبر: 52969 - سرویس استان‌ها

با استفاده از ۳۴ سامانه ثبت تخلف صورت می گیرد

ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت میانگین سرعت متوسط در خراسان جنوبی

دوربین سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از وجود۳۴ سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت سرعت متوسط در خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهداری خراسان جنوبی، هادی بهمنی، از وجود۳۴  سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت سرعت متوسط در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: بیش از۷ هزارو ۴۰۰ تخلف سرعت درفروردین ماه سال جاری در محورهای خراسان‌جنوبی ثبت گردیده است.

سرپرست مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، با توجه به اینکه سنوات گذشته سرعت لحظه‌ای دوربین‌های فوق فعال بوده است، افزود: از ابتدای آذرماه سال گذشته نیز کلیه سیستم‌های ثبت سرعت متوسط در استان راه‌اندازی گردیده  و فعال است.

 وی، با بیان این موضوع اعلام داشت: ایمنی یک مفهوم بسیار وسیع و چند وجهی است و در کنار ارتقاء ایمنی راه نبایستی از ایمنی خودرو، بویژه کاربران راه‌ها و ضرورت پرهیز از رانندگی پر خطر غفلت نمود.

سرپرست مرکز مدیریت راههای خراسان‌جنوبی، افزود: بنابراین هوشمندی رانندگان در راه‌ها بسیار ضروری است و افزایش تصادفات فوتی از نوع واژگونی نشان دهنده عدم توجه رانندگان به استراحت مناسب در طول راه‌هاست.

بهمنی، گفت : با توجه به اینکه حدود ۳۴ سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت سرعت متوسط در استان وجود دارد روزانه به صورت میانگین۲۵۰ مورد تخلف توسط این دوربین ها ثبت می شود.

شایان ذکر است که تعداد این سامانه ها به زودی به تعداد ۶۸ سامانه افزایش خواهد یافت به طوریکه ۸۰ درصد راه‌های اصلی استان تحت نظارت دوربین های ثبت تخلفات کنترل سرعت قرار خواهد گرفت.