شناسهٔ خبر: 52985 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری خراسان شمالی خبر داد:

صدور ۱۳۱۲ فقره پروانه عبور ترافیکی در خراسان شمالی/ افزایش بالغ بر ۲۰ درصدی ترددهای خروجی از استان

تردد مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: سال ۹۶ تعداد ۱ هزار و ۳۱۲ فقره پروانه عبور ترافیکی برای رانندگان ناوگان باری در این استان صادر شده است، این در حالیست که به گفته وی شمار ترددهای خروجی از استان در فروردین ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم گفت: شمار پروانه ترافیکی صادر شده در استان در سال ۹۵ نیز ۱ هزار و ۱۸۵ فقره به ثبت رسیده است.

وی افزود: رانندگان ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت کنند.

بدیعی مقدم تصریح کرد: ناوگان باری با طول بیش از ۱۶ متر، ارتفاع بیش از ۴.۵ متر، عرض بیش از ۲ متر و ۶۰ سانتی‌متر و تناژ بیش از ۴۰ تن بدون داشتن پروانه ترافیکی حق تردد در جاده‌ها را ندارند.

وی بیان کرد: سرعت مجاز، ساعت مجاز و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی ناوگان‌های باری دارای بار ترافیکی قید می‌شود و راننده مکلف به رعایت آن است.

بدیعی مقدم گفت: پروانه‌های ترافیکی صادر شده عمدتاً در فصل برداشت گندم و برای کمباین داران بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در فروردین ماه امسال نیز ۴۸ فقره پروانه ترافیکی برای رانندگان ناوگان باری استان صادر شده است.

بدیعی مقدم در خصوص ترددهای خروجی از استان اظهار کرد: در فروردین ماه ۹۷ تعداد ۹۰۵ هزار و ۸۹ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل با تعداد ۷۵۳ هزار و ۴۰۲ دستگاه وسیله نقلیه ۲۰.۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین بیان کرد: در فروردین ماه امسال میزان تردد ورودی در محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: بر اساس آمار دریافت شده از ۴۵ دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای استان در فروردین ماه ۹۷ تردد ۸۹۷ هزار و ۱۳۴ دستگاه خودروی ورودی ثبت شده است.