شناسهٔ خبر: 53001 - سرویس استان‌ها

در کمیسیون ماده پنج استان همدان صورت گرفت:

تشکیل جلسه بررسی روند تهیه طرح جامع شهر همدان

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه بررسی روند تهیه طرح جامع شهر همدان در کمیسیون ماده پنج استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، این جلسه به ریاست معاونت امور عمرانی و با حضور فرماندار همدان، معاونت برنامه‌ریزی آن فرمانداری و اعضاء کمیسیون ماده پنج در دفتر مهندس عراقی برگزار شد، در ابتدا فرهاد فرزانه خلاصه‌ای از آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته و روند پیشرفت این پروژه را ارائه داد.

فرزانه بیان کرد: این طرح با توجه به اهمیت آن در اولویت اقدامات این اداره کل قرارگرفته و دغدغه‌ها و مشکلات شهر و شهروندان در فرآیند تهیه این طرح مورد توجه ویژه بوده است.

وی در ادامه به مشکلاتی که در روند تهیه این طرح وجود دارد از جمله چگونگی همکاری ادارات و سازمان‌ها در ارائه اطلاعات اشاره کرد.

وی افزود: طرح جامع، چشم‌انداز و افق شهر را برای آینده ترسیم نموده و در واقع در این طرح، ارتقاء نقش‌های ملی و منطقه‌ای شهر همدان با استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها مدنظر است.

در ادامه این جلسه مشاور تهیه‌کننده طرح جامع به تشریح آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده پرداخته و نمایندگان شهرداری، شورای شهر، فرماندار همدان و دیگر اعضاء نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را بالأخص در خصوص وضع موجود شهر عنوان کردند.

عراقی ضمن تأکید بر اهمیت این طرح بر حل مشکلات فراروی این طرح بالأخص همکاری ادارات و سازمان‌ها در ارائه اطلاعات تأکید داشته و مقرر شد جلسات منظمی در این راستا برگزار گردد.

در ادامه این جلسه تعدادی از پرونده‌های شهر همدان نیز بررسی شد به ‌طوری که ضمن حفظ حقوق شهروندان بر حل مشکلات پیش روی مردم کمک نماید.