شناسهٔ خبر: 53005 - سرویس بنادر و دریانوردی

مكی زاده خبر داد؛

راه اندازی نخستين سامانه جامع دریانوردان کشور در بندر شهید رجایی

اسماعیل مکی زاده سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی سامانه جامع دریانوردان در بزرگترین بندر بازرگانی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بندر شهید رجایی به عنوان نخستین بندر کشور محسوب می شود که اقدام به راه اندازی سامانه جامع دریانوردان کرده است.

وی اضافه کرد: از این پس، دریانوردان می توانند با مراجعه به این سامانه ضمن دسترسی به درگاه جامع خدمات الکترونیکی، تمامی امور مربوط به آزمون ها و صدور اسناد دریانوردی شامل ثبت نام اینترنتی، دریافت نتایج، درخواست اینترنتی صدور گواهینامه ها و شناسنامه دریانوردی و پیگیری آن اقدام نموده و یا اطلاعات و اخبار لازم را از این مسیر، دریافت کنند.

سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: با بهره برداری از سامانه جامع دریانوردان، بستر یکپارچه و جامع ارائه خدمات اینترنتی به متقاضیان خدمات آزمون و صدور اسناد دریانوردی توسعه یافته است.

مکی زاده از جمله مزایای راه اندازی این سامانه را حذف رفت و آمدهای غیر ضروری از مناطق دور و نزدیک و رفع محدودیت های زمانی و مکانی برای انتخاب یکی از مراکز هفت گانه آزمون و صدور اسناد دریانوردان کشور جهت دریافت خدمات مورد نیاز آنها برشمرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: دریانوردان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بندر شهید رجایی به آدرس اینترنتی Shahidrajaeeport.pmo.ir از خدمات ارائه شده در سامانه جامع دریانوردان بهره مند شوند.