شناسهٔ خبر: 53082 - سرویس مسکن و شهرسازی

طی نامه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد؛

تعیین‌تکلیف ۲۱۲ هکتار از ساخت و سازهای خارج از محدوده شهری گویمِ فارس/ مصوبه ۳ بندی شورای‌عالی پیرامون مغایرت اساسی طرح جامع شهر شیراز

محمد سعید ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار فارس مصوبه شورا را پیرامون مغایرت اساسی طرح جامع شهر شیراز (الحاق ۲۱۲ هکتار از ساخت و سازهای خارج از محدوده به محدوده منفصل شهری گویم)، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به امضای محمدسعید ایزدی دبیر شورا خطاب به تبادار استاندار فارس بدین شرح است:

به استحضار می‌رساند شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۷.۱.۲۰ موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر شیراز (الحاق ۲۱۲ هکتار از ساخت و سازهای خارج از محدوده منفصل شهری گویم) را پیرو مصوبه مورخ ۱۳۹۶.۷.۵ شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس موردبررسی قرار داد و ضمن استماع مفاد صورتجلسه مورخ ۱۳۷۹.۱.۱۹ کمیته فنی و با عنایت به حجم وسیع تخلفات مربوط به ساخت و ساز خارج از محدوده قانونی ضمن عودت طرح به استان مقرر نمود:

۱. استانداری فارس با بررسی دقیق موضوع کلیه مراجع ذی‌مدخل در تخلفات مذکور را به مراجع قضایی استان معرفی نماید.

۲. با عنایت به اینکه بعضا تخلفات مذکور منجر به صدور پروانه (غیرقانونی) شده‌اند اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری موثر شهرداری شیراز نسبت به احصا دقیق وضعیت پلاک‌های ساخته شده خارج از محدوده طرح هادی مصوب اقدام و با تعیین پلاک‌هایی که تا تاریخ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پروانه اخذ نموده اند، گزارش آن را به کمیته فنی ارایه نماید. تبعا هرگونه تصمیم در خصوص ساخت و سازهای مذکور متعاقب بررسی و گزارش استان در کمیته فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری انجام خواهد شد.

۳. تا تعیین تکلیف اراضی مذکور و با عنایت به وقوع آنها در حریم شهر شیراز هرگونه صدور پروانه جدید تابع ضوابط و مقررات حریم کلانشهر شیراز و سایر قوانین موضوعه کشور خواهد بود.