شناسهٔ خبر: 53119 - سرویس مسکن و شهرسازی

در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد؛

رونمایی از نسل جدید شبکه شتاب‌نگاری

رونمایی با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اساتید دانشگاه و صاحبنظران عرصه زلزله و شتاب‌نگاری کشور از نسل جدید شبکه شتاب نگاری کشور، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۸ شهریورماه با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، خانواده مرحوم معین‌فر، استادان دانشگاه تهران و همچنین صاحبنظران عرصه شتاب‌نگاری کشور در حاشیه اولین همایش ملی دوام بتن، از نسل جدید شبکه شتاب‌نگاری کشور رونمایی شد.

به گفته اسماعیل فرزانگان این دستگاه، دارای بهترین سنسور در دنیاست که ایران با تلاش توانست این دستگاه را که نسل جدید شبکه شتاب‌نگاری در کشور است خریداری کند.

رئیس بخش شبکه شتاب‌نگاری با اشاره به اینکه شبکه شتاب‌نگاری نیازمند به روز شدن است، ادامه داد: بازسازی شبکه شتاب‌نگاری را  در دستور کار داریم و با پیگیری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همچنین همکاری سازمان مدیریت، توانستیم تعداد ۲۵۰ دستگاه شتاب‌نگار جدید از یکی از کشورهای اروپایی خریداری کنیم.

به گفته وی، دستگاه‌های خریداری شده قابلیت کاربرد در سامانه‌های پاسخ و هشدار سریع را دارند و با کمک این دستگاه‌ها می‌توان، سامانه‌های پاسخ و هشدار سریع را عملیاتی کرد.

فرزانگان با اشاره به اینکه هر دستگاه شتاب نگارIP  مخصوص به خود را خواهد داشت اعلام کرد: دستگاه از طریق تهران در تمامی استان‌هایی که دستگاه شتاب‌نگار فعال می‌شود از طریق بلوتوث در ارتباط خواهد بود که اینها می توانند در تدقیق مرکز زمین لرزه کمک قابل‌توجهی را ارایه دهند.

وی اعلام کرد: خریداری و تهیه ۳۰۰۰ دستگاه شتاب نگار در برنامه پنجم توسعه در دستور کار است که امیدواریم با خریداری آنها ساختمان های بلند و حساس، پل ها و سایر ساختمان ها به این دستگاه تجهیز شوند و به این وسیله بتوانیم در کشور لرزه خیزی همچون ایران به کاهش خطرات ناشی از زلزله کمک قابل توجهی کنیم.