شناسهٔ خبر: 53190 - سرویس مسکن و شهرسازی

در سومین جلسه از شورایعالی شهرسازی و معماری سال ۹۷ مطرح شد:

تشریح گزارش طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان/ ارائه جمع‌بندی نهایی تا یک ماه آینده

جلسه سومین جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی در سال ۹۷ با دستور کار بررسی طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور و همچنین طرح ساماندهی اراضی گلدشت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سومین جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی در سال ۹۷ که با حضور محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با دستور کار بررسی طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور و همچنین طرح ساماندهی اراضی گلدشت برگزار شد.

گفتنی است تدقیق طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان بنا به تکلیف مطرح در مصوبه سال ۸۹ شورایعالی مربوط به تصویب طرح ICZM ملی توسط سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی تهیه و در این جلسه ارائه شد.

براساس گزارش اعلام شده حوزه نفوذ مکانی طرح شامل ناحیه ساحلی، ناحیه کرانه‌ای و آب‌های ساحلی و همچنین پهنه احتیاط در طول سواحل استان هرمزگان مطرح شده که هم‌اکنون ماهیت راهبردی – فضایی لازم وارد و استانداردهای آن برای بلند مدت تدارک دیده شده است.

همچنین لازم به ذکر است که این طرح به صورت فرابخشی، ساز و کار لازم برای هماهنگی و یکپارچگی سازمانی میان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مرتبط را مدنظر گرفته است.

در این راستا شورایعالی شهرسازی و معماری در این جلسه ضمن استماع گزارش طرح ارائه شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور بر ضرورت و اهمیت آن تأکید و موضوع را جهت جمع‌بندی نهایی و اخذ مصوبات استانی، حداکثر ظرف مدت یک ماه، به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان احاله کرد.

همچنین در این جلسه ساماندهی اراضی گلدشت واقع در غرب شهر کرج متعاقب مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز مورد بررسی و با اصلاحاتی به تأیید نهایی رسید./