شناسهٔ خبر: 53234 - سرویس استان‌ها

امروز انجام گرفت:

آغاز برگزاری آزمون ورود به حرفه نظام‌مهندسی در استان همدان

فرهاد فرزانه آزمون ورود به حرفه نظام‌مهندسی استان همدان با حضور ۲ هزار و ۶۰۷ مهندس در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد همدان و دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در حاشیه بازدید از این آزمون بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۶۰۷ نفر آزمون در رشته‌های مختلف مهندسی در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه اظهار کرد: هر یک از این داوطلبان که حدنصاب نمره را کسب نمایند در واقع به حرفه مهندسی وارد خواهند شد و می‌توانند بحث طراحی و نظارت بر ساختمان‌های احداث شده و در حال احداث را بر عهده بگیرند.

وی یادآور شد: این مهندسان پس از قبولی، صاحب مهر و امضاء و پروانه نظام‌مهندسی می‌شوند و به سازمان نظام‌مهندسی و شهرداری معرفی می‌شوند.

فرزانه در پایان عنوان کرد: در این میان همدلی و هم‌زبانی نظام‌مهندسی و مدیران دانشگاه‌های آزاد اسلامی همدان و ملایر و به ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان سبب شده که داوطلبین در یک محیط مطلوبی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

فرزانه به رشته تحصیلی داوطلبان نیز اشاره کرد و گفت: این داوطلبان در هفت رشته مهندسی معماری (صلاحیت‌های نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (صلاحیت‌های نظارت، محاسبه و اجرا)، تأسیسات برقی و مکانیکی، (طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک شرکت نمودند.

گفتنی است ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان این آزمون خانم هستند و ۲۳.۸ درصد از شرکت‌کنندگان در حوزه ملایر شرکت نموده‌اند.