شناسهٔ خبر: 53275 - سرویس استان‌ها

مدیر كل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

بالغ بر ۹ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی شركت كردند

آزمون مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۹ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی كه روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، شركت كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در بازدید از روند برگزاری آزمون  اظهار داشت: آزمون‌ ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در روز‌های پنجشنبه و جمعه،  ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

وی افزود: در سال جاری ۹ هزار و ۳۵۰ نفر در رشته‌های و مقاطع مختلف شركت كردند كه از این میان یك هزار و ۷۷۸ نفر زن و ۷ هزار و ۵۷۲ نفر را مردان تشكیل می‌دادند.

مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینكه با پیگیری به عمل آمده، امسال این آزمون علاوه بر مشهد مقدس، در شهرستان های  سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه نیز برگزار شد، گفت: تعداد داوطلبین خارج از شهر مشهد، یك هزار و ۴۳۵ نفر بوده كه این موضوع نشان دهنده استقبال خوب مهندسان از این موضوع است.

اخوان عبداللهیان خاطر نشان كرد: در رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا) درمجموع ۲۸۲۵ نفرآزمون، شهرسازی ۱۰۵ نفر، عمران (نظارت ، اجراو محاسبات) در مجموع ۴۵۱۶ نفر آزمون، تأسیسات مكانیكی(نظارت وطراحی)در مجموع ۴۳۱ نفرآزمون، تأسیسات برقی(نظارت وطراحی ) ۱۳۶۵ نفرآزمون، نقشه برداری ۱۱۱ نفر و ترافیك ۵ نفر برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسی (پایه۳) برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به كار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه سابقه كار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده۵ آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرك تحصیلی تا پایان روز ۲۱ اردیبهشت ماه می‌باشد و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی كسب نماید، قبولی نامبرده كان لم یكن تلقی شده و با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

وی افزود: در این دوره طبق نظر وزارت راه و شهرسازی برای كاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی آزمونی برگزار نمی گردد.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین ساخت اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ثبت نام مهندسان در آزمون مذكور اظهار داشت: ثبت‌نام این آزمون‌ها به صورت الكترونیكی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت پذیرفته است.

 همچنین وی اظهار كرد كه طبق اعلام دفتر مقررات ملی و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نتایج آزمون های تستی تا تاریخ۹۷/۵/۱ از طریق وبسایت مذكور اعلام خواهد شد.

گفتنی است قبولی در آزمون مذكور یكی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بكار خواهد شد.