شناسهٔ خبر: 5328 - سرویس وزارتی

نامه وزير راه و شهرسازی به دادستان کل کشور / هشدار به خریداران ویلا و زمین در شهر‌های شمالی

آخوندی امضا وزير راه و شهرسازی در نامه‌ای به دادستان كل كشور با اشاره به تعطيلات نوروزی طولانی و كاهش نظارت‌ها، خواستار جلوگيری از اقدامات احتمالی متصرفين، افراد فرصت‌طلب و سودجو شد كه مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی دادستان كل كشور و دبیر شورای‌عالی حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تاکید کرد: هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی و مساعد بودن شرایط جوی، با وجود تعطیلات طولانی و كاهش نظارت و حفاظت لازم، افراد فرصت‌طلب و سودجود مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌کنند.

در ادامه این نامه آمده است: با عنایت به آثار مثبت بخشنامه‌های ابلاغی آن دادستانی محترم در سالیان گذشته در كاهش تصرفات غیرقانونی اراضی مذكور و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، خواهشمند است ضمن صدور اوامر مقتضی به منظور تشكیل جلسه فوق العاده شورای حفظ بیت المال استان‌‌ها دادگستری استان و ضابطین قضایی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و پیشگیرانه، اوامر عالی قضایی صادر و امر به ابلاغ فرمایید.

هشدار در مورد خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی

مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهر‌های شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم هشدار داد.

سیدقاسم بی‌نیاز اعلام كرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای كاربری كشاورزی را به ویژه در استان های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفكیك می‌كنند و به معرض فروش می‌گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می‌فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی‌های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالكیت و مجوز ساخت اختصاص یابد كه وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌كند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاك به كار گیرند.

به گفته بی‌نیاز، در این زمینه استعلام از اداره كل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

در تعطیلات نوروزی با مسافرت هم‌وطنان به ویژه به مناطق شمال كشور، افراد فرصت‌طلب و سودجو مبادرت به فروش زمین‌های كشاورزی به عنوان ویلا و یا با كاربری مسكونی و تجاوز به اراضی بیت‌المال می کنند كه بایستی اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد./