شناسهٔ خبر: 53292 - سرویس استان‌ها

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان خراسان شمالی:

هیچ‌گونه حساب پروژه مسکن معلولان توسط راه و شهرسازی استان مسدود نشده است

جواد عمادیان فر سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هیچ‌گونه حساب پروژه مسکن معلولان که سازنده آن انجمن خیرین مسکن‌ساز است توسط این اداره کل مسدود نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، جواد عمادیانفر اظهار کرد: پیش فروشنده در مسکن معلولان انجمن خیرین مسکن‌ساز است و خریداران نیز خود متقاضیان هستند و این اداره کل صرفاً به صورت داور و تنها در صورت به وجود آمدن مشکلات حق دخالت دارد.

وی به بحث نظارت بر ساخت این واحدها اشاره کرد و گفت: نظارت بر ساخت مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر توسط ناظرین سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان صورت می‌گیرد و آزادسازی مبالغ نیز پس از بازدید و تأیید نمایندگان بانک عامل و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه انجام می‌شود.

عمادیانفر افزود: بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های مسکن مهر هیچ‌گونه وجهی به حساب‌های اداره کل راه و شهرسازی واریز نمی‌گردد و تمامی مبالغ در حساب مسدودی اشخاص نزد بانک عامل (متقاضیان واحدهای ثبت‌نام شده) و توسط خود متقاضی واریز می‌گردد.

در پایان لازم به ذکر است اقدامات خوبی توسط اداره کل راه و شهرسازی برای خانوارهای دو معلول انجام شده است که می‌توان به واگذاری تعداد ۵ قطعه زمین در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، تحویل ۲۸ واحد مسکن مهر در شهر اسفراین، تحویل ۲۰ واحد مسکن مهر در شهر بجنورد و تحویل ۱۷ واحد مسکن مهر در شهرستان شیروان اشاره کرد.