شناسهٔ خبر: 53300 - سرویس بنادر و دریانوردی

در ملاقات مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی با مدیر بندر باکو؛

رایزنی برای افزایش روابط تجاری بنادر ایران و بندر باکو/ تلاش برای فعال‌تر شدن ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال- جنوب

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از رایزنی مسئولان این سازمان با مدیر بندر باکو در ارتباط با افزایش روابط تجاری و حمل و نقل بین بنادر ایران و بندر باکو و نیز فعال تر شدن ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال به جنوب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس با اشاره به سفر هیات ایرانی در اجلاس بین المللی بنادر تجاری و لنگرگاه ها در باکو، افزود: حضور در همایش یاد شده فرصت مناسبی برای بیان ظرفیت بنادر کشور بود. خیلی از سرمایه گذاران با پتانسیل بنادر ایران آشنا نیستند به همین دلیل حضور فعالانه ایران در رخدادهای بین المللی به توسعه روابط و همکاری های مشترک کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس بین المللی بنادر و لنگرگاه ها در باکو، عوامل توسعه و افزایش کارایی بنادر مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: راهکارهای افزایش حجم تجارت بین بنادر، جستجوی بهترین مسیرهای حمل و نقلی و انتقال تجربیات از دیگر مواردی بود که در این همایش مطرح شد.

حق شناس گفت: در یکی از پنل های همایش بنادر و لنگرگاه ها، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشت و در ارتباط با عوامل توسعه و مدل هایی که منجر به بهبود کارایی بنادر می شود، صحبت کرد.

وی با تاکید بر اینکه معمولا در حاشیه چنین همایش هایی ملاقات هایی نیز انجام می شود که می تواند بسیار مهم باشد، اظهار کرد: در همایش بنادر و لنگرگاه ها با مدیر بندر باکو ملاقاتی داشتیم تا شاهد افزایش روابط تجاری و حمل و نقل بین بنادر ایران و بندر باکو باشیم. موضوعی که می تواند برای رونق بیشتر بنادر شمالی کشور بسیار اثرگذار باشد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در ملاقات مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی با مدیر بندر باکو فعال تر شدن ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال به جنوب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در اجلاس بین المللی بنادر تجاری و لنگرگاه ها در باکو محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور دریایی، معاون امور بندری، مدیرکل امور تعرفه و ترانزیت، مدیربندر امیرآباد، نمایندگان شرکت سینا به عنوان یکی از اپراتورهای بندرشهید رجایی حضور داشتند. این همایش به مدت چهار روز با حضور ۴۰۰ مهمان خارجی در باکوی آذربایجان برگزار شد و در آن مدیران بنادر دنیا و صاحب نظران این حوزه حضور داشتند.