شناسهٔ خبر: 53304 - سرویس جاده‌ای

نفیسی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

مرز مهران ساعت ۲۴ امشب باز می‌شود

پایانه مرزی مهران مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی مرز مهران در ساعت ۲۴ امشب پس از اتمام زمان برگزاری انتخابات مجلس عراق خبر داد.

رضا نفیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بازگشایی مرز مهران در ساعت ۲۴ شب ۲۲ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: مرز مهران که شب گذشته به خاطر برگزاری انتخابات مجلس عراق بسته  شده بود، امشب پس از پایان انتخابات بازگشایی می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات پارلمان کشور عراق فعالیت تجاری و تردد مسافران از مرزهای ورودی به این کشور از جمله از مرز مهران به عراق از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حملو‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: درسال گذشته، بيش از دو میلیون و ۸۵۸ هزار تن كالا در قالب ۱۷۱ هزار و ۷۰۰ سرويس در استان ایلام جابجا شده است كه از لحاظ بارنامه  ۳درصد و ميزان تناژ كالای حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته  است

گفتنی است، استان ايلام در حدود ۱/۲ درصد مساحت كل كشور را تشكيل می دهد. اين استان در غرب دامنه سلسله كوه هاي زاگرس بين ۳۱ درجه و ۵۸ دقيقه تا ۳۴ درجه و ۱۵ دقيقه پهنای شمالی از خط استوا و ۴۵ درجه و ۲۴ دقيقه تا ۴۸ درجه و ۱۰ دقيقه درازای شرقی از نيمروز گرينويچ در گوشه غربی ايران قرار گرفته است.. استان ايلام با ۲۰۱۳۳ كيلومتر مربع‌ مساحت‌ در غرب‌ كشور واقع‌ شده‌ است‌. بر اساس‌ آخرين ‌تقسيمات‌ كشوري استان‌ ايلام‌ داراي ۱۰ شهرستان، ۲۴ شهر ، ۲۱ بخش ، ۴۱ دهستان و شهر ايلام‌ مركز استان‌ ايلام‌ است‌. اين‌ استان‌ از جنوب‌ با استان خوزستان ازشرق‌ با استان لرستان و از شمال‌ با استان کرمانشاه و از سمت‌ غرب‌ با ۴۲۵ كيلومتر مرز مشترك‌ با كشور عراق‌ همجوار است‌.