شناسهٔ خبر: 53354 - سرویس هوایی

قائم مقام سازمان هواپيمايی کشوری گفت:

برنامه‌ريزی آگاهانه تنها راه بلامنازع توسعه صنعت حمل ونقل هوايی

آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپيمايی کشوری گفت: برنامه ريزی آگاهانه تنها راه بلامنازع توسعه صنعت حمل ونقل هوايی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، آرش خدایی در كارگاه آموزشی تجزیه و تحلیل داده های آماری هوانوردی كه با حضور یكی از مدرسان ایكائو برپا شده است، به تشریح وضعیت صنعت حمل ونقل هوایی پرداخت و گفت: این صنعت هم اكنون از تامین نیازهای اولیه عبور كرده و به مرحله ای گام نهاده كه نیازمند برنامه ریزی های اگاهانه است.

وی با تاكید بر این نكته كه، امروزه دغدغه اصلی صنعت ما صرفا ایمنی نیست بلكه چالش اصلی ظرفیت سازی است، افزود: در بازار آزاد امروز حمل و نقل هوایی، دیگر نمیتوان برنامه ها را به صورت دستوری اجرایی كرد بلكه تحقق اهداف مستلزم پیاده سازی مدلهای درست جهانی است.

خدایی با تاكید بر ضرورت استفاده از مدل جمع آوری آمار تصریح كرد: وجود تاخیرات در صنعت حمل ونقل هوایی ناخوشایند است اما از دید سیاستگذاران این امر نشان دهنده توجه زیاد مردم به حمل و نقل هوایی است برهمین اساس جدی گرفتن این صنعت به عنوان یك مدل حمل و نقلی و ضرورت پاسخگویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار و تقاضای انباشته در كشور وجود دارد اما با وجود این تقاضای انباشته نباید به گونه ای برنامه ریزی شود كه مسافر را روی زمین بماند و پروازها با تاخیر طولانی مواجه شود بلكه لازم است از ظرفیت ها حداكثر استفاده صورت گیرد و چنانچه نیازمندیها، سرویس ها و توانمندیها به حد كافی با هم منطبق شوند مشتری و ایرلاین هر دو منتفع خواهند شد.

قائم مقام سازمان هواپیمایی كشوری افزود: امروزه اطلاعات سفر را هرچند می شود از سامانه های مبتنی بر IT بدست آورد اما همواره باید یك مدلی برای جمع آوری، توزیع و تحلیل آمار و  اطلاعات وجود داشته باشد و پس از توسعه بر روی بستر IT پیاده سازی شود.

وی گفت: این مدل باید روش، دستورالعمل و الزاماتی برای جمع آوری، تحلیل و گزارش دهی اطلاعات داشته باشد و سپس از اطلاعات مذكور برای تسهیل كار، راستی آزمایی و یا تكمیل اطلاعات بهره گیریم.