شناسهٔ خبر: 53374 - سرویس هوایی

بدری خبر داد:

تصویب لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی ایران و کویت

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و کویت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدیف بدری با اشاره به نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون عمران مجلس گفت: بررسی لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کویت با حضور معاونان ذیربط وزارتخانه راه و شهرسازی، امورخارجه و مرکز پژوهش های مجلس در این جلسه بررسی شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب لایحه مذکور در کمیسیون عمران مجلس با هدف پایدارسازی روابط از طریق معاهدات حقوقی بین‌المللی بوده است، افزود: بهره‌برداری از سرویس‌های هوایی بین‌المللی از دیگر عوامل تهیه لایحه مذکور و در نهایت تصویب آن بوده است.

بدری ادامه داد: لایحه مذکور پس از بررسی‌های تخصصی و در نهایت تصویب نهایی به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون عمران مجلس، افزود: بررسی طرح الزام دولت به توقف مطالعه اجرا و توسعه طرح‌های انتقال آب و سدسازی در حوضه های آبریز رودخانه ها، تالاب ها و دریاچه های محلی به مدت ۵ سال با حضور نمایندگان طراح و معاونان ذیربط وزارت نیرو و مرکز پژوهش های مجلس صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: طرح الزام دولت به توقف مطالعه اجرا و توسعه طرح‌های انتقال آب و سدسازی در حوضه های آبریز در کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون فرعی به لحاظ شرایطی پروژه های در دست بررسی و در سطح مطالعه مورد مخالفت واقع شد.

بدری با اشاره به آخرین دستور کار کمیسیون تصریح کرد: لایحه تجارت با حضور معاونین ذیربط وزارتخانه های راه و شهرسازی صنعت و معدن و تجارت دادگستری اقتصاد و مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد.

براساس گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: کلیات لایحه تجارت در صحن علنی مجلس مصوب شده بود اما به علت اهمیت لایحه باز هم به کمیسیون های تخصصی برای بررسی بیشتر ارجاع شد که مواد مرتبط با حوزه حمل و نقل آن بررسی و در نهایت به کمیته حمل و نقل کمیسیون برای بررسی های دقیق تر ارجاع شد.