شناسهٔ خبر: 53381 - سرویس بنادر و دریانوردی

دریس مطرح کرد؛

نیروهای انسانی فعال در بنادر قلب تپنده زنجیره ی حمل و نقل هستند

تقدير مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از کارگران و کارفرمایان برگزیده مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، طی آیینی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و جمعی از مقامات مسئول منطقه، از کارگران و کارفرمایان برگزیده مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

به منظور گرامیداشت روز کارگر و با حضور امام جمعه، بخشدار، رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهر بندرامام خمینی(ره) و جمعی از اعضای شورای اداری این اداره کل، از ۷۵ کارگر و کارفرمای برگزیده در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به پاس تلاش در انجام شایسته امور محوله، تعامل سازنده با ذینفعان و مشارکت در تحقق اهداف سازمانی تقدیر گردید.

درجریان این مراسم عادل دریس طی سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت در بنادر به مثابه یکی از حلقه‌های طلایی در زنجیره حمل و نقل و آثار و ابعاد مهم و جهانی فعالیت در آن، اظهار کرد: موتور محرکه تجارت، زنجیره حمل و نقل است و نیروهای تلاشگر در این زنجیره در واقع قلب تپنده آن هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در توصیف نوع فعالیت‌های جاری در این مجتمع بندری که بالغ بر ۱۰ هزار نفر در آن فعالیت دارند، آن را فعالیتی تخصصی و پر ریسک توصیف کرد و افزود: متناسب با تحولات جهانی و پیشرفت تجهیزات و اداوات تخصصی تخلیه و بارگیری، نیروهای انسانی فعال در آن نیز می‌باید برای ارتقا و به‌روزآوری دانش حرفه‌ای خود و نحوه کار کردن با این تجهیزات، خود را ارتقا دهند که این مهم فقط در پرتو تعامل سازنده بین کارگر و کارفرما  محقق می‌‌شود و در اثر این دانش افزایی، ارتقای کارایی و راندمان کاری، همگی از جمله خود کارگران تلاشگر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) همچنین در ادامه افرود: ایجاد شور و نشاط در جامعه بندری را یکی عوامل موثر درکاهش فشارها و سختی‌های ناشی از فعالیت در محیط کاری است که می‌توان با صرف هزینه‌های اندک و با مشارکت مدیران و کارفرمایان در راه‌اندازی تیم‌ها و دسته جات ورزشی فراهم گردد.

وی ضمن تقدیر از تلاش و هم افزایی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری اظهار کرد: با ایجاد فرصت‌هایی برای اشتغال و رونق اقتصادی که تأمین معاش و رونق زندگی کارگران را در پی دارد، برکات و ثمرات آن نیز شامل همه آحاد جامعه و موجب رونق و رفاه همگانی می‌شود.

در ادامه این آیین نیز معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تشریح عملکرد واحد کار و خدمات این اداره کل، تلاش‌های این اداره کل را برای صیانت از حقوق کارگران و تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما با اجرا و پیاده‌سازی الزامات قانونی تبیین نمود.

در ادامه این مراسم ضمن معرفی تلاشگران برگزیده در بخش‌های نیروهای کارگر خانواده شهید، شرکت‌های فعال بخش خصوصی، کارفرمایان و سرمایه گذاران و نیروهای کارگری این اداره کل، از خدمات و زحمات هریک از آنان در حوزه‌های فعالیت مختلف با اهدای لوح سپاس و شاخه گل تقدیر به عمل آمد.