شناسهٔ خبر: 53393 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره‌برداری از کنارگذر ساوه با اعتبار ۲۲۵ میلیارد ریال در سالجاری

مصاحبه معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تکمیل طرح کنارگذر ساوه را اولویتی زیرساختی دانست و گفت: در صورت تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، کنارگذر ساوه امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا،‌ امیر امینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح کنارگذر ساوه افزود: این طرح ۴۰ کیلومتر طول دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از آن به ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

وی روند پیشرفت فیزیکی این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر از مسیر کنارگذر ساوه به اتمام رسیده و ۱۷ کیلومتر دیگر نیز به روکش آسفالت نیاز دارد و سه کیلومتر انتهایی این طرح در مرحله زیرسازی است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکار طرح ۸۰ میلیارد ریال مطالبه دارد و برای اینکه این طرح مهم زیر بار ترافیک رود، به ۱۷۰ میلیارد ریال منابع مالی نیاز است. 

امینی، اعتبارات موردنیاز برای تجهیزات ایمنی و علائم راهنمایی کنارگذر ساوه را ۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: به‌زودی مرحله ایمن‌سازی این راه با برگزاری مناقصه کلید می‌خورد. 

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، کنارگذر ساوه در سال جاری زیر بار ترافیکی قرار گیرد. 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: کنارگذر ساوه با توجه به تردد خودروهای سنگین از داخل شهر و ایجاد بار ترافیکی دارای اهمیت بالایی است و در روان‌سازی ترافیک جاده‌ای و کاهش آلودگی صوتی این منطقه نقش محوری دارد.

وی گفت: تصمیم بر این است که در ادامه این طرح به بلوار معصومیه، جاده قدیم ساوه - سلفچگان و نیز آزادراه وصل شود و در مراحل بعدی از جاده قدیم تهران - ساوه به سمت آزادراه تهران ساوه و نیز اتوبان ساوه -همدان مسیرسازی شود. 

تکمیل کنارگذر ساوه آرزوهای دیرین ساوجی‌ها است 

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: تردد کامیون‌ها از درون شهر ساوه باعث شده که علاوه بر ایجاد آلودگی و ترافیک،‌ زیرساخت‌های شهری نیز آسیب ببیند. 

محمدرضا منصوری گفت: تکمیل کنارگذر ساوه از آرزوهای دیرین ساوجی‌ها است و امید می‌رود تا پیش از فرارسیدن فصل سرما،‌ بخش اعظم این طرح به بهره‌برداری برسد. 

وی افزود: با اجرای باند دوم این کنارگذر،‌ امکان دسترسی آسان شهروندان به ایستگاه راه‌آهن و استفاده از این خط ریلی نیز میسر می‌شود. 

نماینده مردم ساوه گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده،‌ هرچه زودتر تخصیص یابد. 

منصوری اظهار کرد: ساوه در مسیر راه‌های اصلی کشور قرار گرفته است و توجه به بهسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل این شهرستان سبب سهولت در تردد هموطنان و کاهش حوادث ترافیکی می‌شود. 

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به حوزه راه‌های روستایی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه شد و گفت: این شهرستان‌ها با مجموعه ۴۰۰ روستا از نظر راه‌های روستایی نیازمند توجه بیشتر هستند. 

شهرستان ساوه به عنوان شاهراه ارتباط‌دهنده شمال و جنوب و نیز مرکز و غرب کشور دارای ۱۴۷ کیلومتر آزادراه، ۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۱۰ کیلومتر راه فرعی است.