شناسهٔ خبر: 53398 - سرویس بنادر و دریانوردی

حق‌شناس خبر داد؛

ادامه تردد خطوط کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران/ بازنگری مرسک لاین و ام اس سی به معنای خروج آن‌ها از ایران نیست

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اخباری مبنی بر بازنگری دو شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری "مرسک لاین" و "ام اس سی" در همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: این دو خط از جمله خطوط کشتیرانی هستند که در بین ۲۰ خط کشتیرانی جهان به بنادر ایران تردد می کنند.

وی ادامه داد: آن زمان که تحریم های ظالمانه بر اقتصاد ایران تحمیل شد، دو خط کشتیرانی "مرسک‌لاین" و "ام اس سی"  از ایران خارج شدند و پس از برجام این دو خط کشتیرانی مجددا به بنادر ایران بازگشتند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اگر دو خط کشتیرانی یاد شده قصد داشته باشند به بنادر ایران تردد نکنند، تصمیمی است که بر اساس اختیارات خود اتخاذ خواهند کرد، عنوان کرد: از اختیارات خطوط کشتیرانی است که به بنادر کدام کشور تردد کنند، اما واقعیت این است که تحریم‌های یک جانبه آمریکا طبیعتا هر شرکتی را می تواند متاثر کند.

حق‌شناس افزود: کشورهای اروپایی علاقه‌مند به ادامه برجام  هستند، طبیعی است شرکت‌های آن‌ها نیز باید از کشورهای خود و نه کشور آمریکا تبعیت کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نتیجه نهایی نهایتا به این مساله بازمی گردد که ایران با سایر کشورهای برجام منهای آمریکا به چه تفاهمی برسد، اظهار کرد: در حال حاضر خطوط کشتیرانی با روال قبلی و به صورت عادی به بنادر ایران تردد می‌کنند.  

حق شناس تاکید کرد: همانطور که رویترز اعلام کرده است، دو خط کشتیرانی "مرسک لاین" و "ام اس سی" پس از خروج آمریکا از برجام در حال ارزیابی و بازنگری در همکاری خود هستند و این بدان معنا نیست که آن ها در حال حاضر به زمان تحریم بازگردند.