شناسهٔ خبر: 53407 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

افتتاح ممیزی نهایی صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت/ سازمان بنادر ارگان پیشرو در انطباق با سیستم‌های مدیریتی

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سیستم باید در خدمت سازمان باشد نه سازمان در خدمت سیستم»، پایش و بهبود سیستم مدیریت کیفیت و به ویژه به روزرسانی فرآیندهای سازمانی بر اساس استاندارد۲۰۱۵ به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف فرآیندها و سیستم‌ها را از اهداف اصلی این پروژه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان و معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز به کار "ممیزی نهایی صدور گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت توسط موسسه IMQ ایتالیا" در این سازمان، با بیان این مطلب گفت: سابقه پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت در ستاد و همچنین اجرای سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS) در  بنادر به بیش از یک دهه گذشته بر می گردد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در قبال سیستم، شاهد رشد و ارتقای بالا رفتن کیفیت و بهره وری در فرایندها و به طور کلی در سازمان بنادر خواهیم بود، رسیدن به این منظور را مستلزم اعتقاد جدی بدنه سازمان به سیستم مدیریت کیفیت دانست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه توصیه کرد : مدیران و همکاران فرآیندها توجه به سیستم را صرفا محدود به جلسات ممیزی و مباحثی که به طور خاص به آن پرداخته می شود نکنند، بلکه به صورت مستمر و مداوم توجه و اهتمام داشته باشند.

نقش حائز اهمیت پیاده سازی سیستم مدیریتی در ارتقای ایمنی 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، پیاده سازی سیستم مدیریتی در ارتقای ایمنی  بسیار حائز اهمیت است، گفت: به جز بخش‌های عمومی که پیرامون سیستم‌های مدیریتی وجود دارد، این مقوله به صورت تخصصی نیز در سازمان بنادر از اولویت خاصی برخوردار است.

راستاد، سیستم‌های مدیریتی را نقطه عطف مهم و مرتبط با صنعت کشتیرانی عنوان کرد و با اشاره به سانحه کشتی رو- رو پسینجر در دریای بالتیک در سالهای گذشته که منجر به کشته شدن ۸ نفر  شده بود، تاکید کرد: فقدان یک ساختار مدیریتی سیستم ایمنی منسجم در کشتیرانی و کشتی، منجر به فجایع انسانی و زیست محیطی می شود.

ممیزی سازمان بنادر بر مبنای استاندارد ایزو ۹۰۰۱ و ویرایش ۲۰۱۵

در این مراسم همچنین سر ممیز تیم ممیزی شرکت IMQ ایتالیا، ممیزی  را مقیاس آنچه باید باشد با آنچه دارد انجام می شود، تعریف کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در یک دوره  سه ساله  از ۹۱ تا ۹۴ بر مبنای ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۰۸ نیز ممیزی شده بود.

آلفرد کاربدیان در خصوص ممیزی سال ۹۷ در سازمان بنادر و دریانوردی  گفت : این ممیزی بر مبنای استاندارد ایزو ۹۰۰۱ و ویرایش ۲۰۱۵ صورت می گیرد.

سر ممیز تیم ممیزی شرکت IMQ ایتالیا با اشاره به تفاوت چشمگیر استاندارد ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۰۱۵ با استاندارد های قبلی، گفت: استاندارد چرخه  بهبود خود را طی می کند و سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی باید قبل از هرچیز خودشان با  شرایط مدیریتی عصر جدید منطبق کنند.

 کاربدیان همچنین رویکرد سازمان بنادر را ارگان پیشرو در انطباق با سیستم های مدیریتی در شرایط پر نوسان اقتصادی و سیاسی امروز دانست.