شناسهٔ خبر: 53439 - سرویس بنادر و دریانوردی

در نشست هم‌اندیشی تعامل شهر و بندر مطرح شد؛

بررسی چالش‌های موجود در توسعه شهرهای بندری/ طرح تجدید حیات شهرهای ساحلی

جلسه دومین نشست "هم اندیشی تعامل شهر و بندر" در جهت افزایش تعامل و توسعه شهر و بندر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، دومین نشست "هم‌اندیشی تعامل شهر و بندر" بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  درمحل سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

در این نشست که محمدرضا اله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و هیات همراه و نمایندگان شرکت عمران و بهسازی شهری حضور داشتند، در مورد تعامل شهر و بندر بحث و تبادل نظر شد.

محورهای این نشست اولویت بندی محله های ناکارآمد و انتخاب محلات هدف، نقش و اهمیت شهرهای بندری، چالش های موجود در توسعه شهرهای بندری، محورهای بازآفرینی پایدار شهرهای بندری، مقوله استفاده از تجارب کشورهای مختلف در توسعه و تعامل شهر و بندر، استفاده بهینه از نواحی متروکه و اراضی بلا استفاده حاشیه شهرهای ساحلی و نواحی فرسوده، تجدید حیات شهرهای ساحلی، ساماندهی مدیریت یکپارچه فضایی منطقه شهری و بندر بود.

همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی موافقت نامه ای با شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران منعقد شد.

گفتنی است جلسات مذکور در راستای هم افزایی و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در قبال شهرهای بندری و نیز عملیاتی شدن مفاد توافقات فی مابین برگزار می‌شود.