شناسهٔ خبر: 53442 - سرویس شرکت‌ها

بی‌نیاز تشریح کرد؛

راهبردهای استراتژیک مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی در سال ۹۷/ تکلیف روسای روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی در اجرای ۱۲ بند ابلاغی

سيد قاسم بي‌نياز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، راهبردهای استراتژیک مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در سال ۹۷ را در نشست با روسای روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدقاسم بی‌نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست روسای روابط‌عمومی ادارات کل راه و شهرسازی استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی راهبردهای استراتژیک مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در سال ۹۷ را تشریح کرد.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، راهبردهای استراتژیک مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی در سال ۹۷ به شرح زیر است:

۱. ارتباط با انجمن‌ها به طور مستمر و معنادار در ابعاد تخصصی و اجتماعی

۲. فعال کردن شورای عالی روابط عمومی های استانی با محوریت تغییر اقلیم و پیوست رسانه های پروژه های قابل افتتاح

۳. حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی با منشاء داخلی (آی گپ، گپ، سروش و غیره)

۴. توجه جدی به سازماندهی تولید محتوا در روابط عمومی (تولید محتوا بر اساس نظم و هدف تعیین شده و عمل بر اساس برنامه راهبردی و گروه مخاطبان

۵. برگزاری جلسات و نشست های مشورتی با دبیران سرویس اقتصادی رسانه ها و برخی خبرنگاران در موضوعات تعریف شده و مشخص بدون پوشش خبری به منظور انتقال حساسیت ها و موضوعات موردنظر وزارتخانه

۶. برنامه ریزی بازدید مدیران از رسانه ها و توجه به موضوع رسانه های تخصصی حوزه راه و شهرسازی

۷. سازماندهی اطلاعات کامل رسانه ها و شبکه های اجتماعی استانی و توجه جدی به شبکه سازی در استان ها برای انتقال موضوعات اجتماعی و تخصصی راه و شهرسازی به ویژه موضوعات بافت های ناکارآمد در تردد جاده ای.

۸. لزوم توجه جدی به تعریف شاخص های جدید ارزیابی روابط عمومی ها و انجام این مهم در دو بازه زمانی یکساله (۱۳۹۶) شش ماهه اول (۱۳۹۷) و توجه جدی به موضوع سیاست ها و راهبردهای نوین اطلاع رسانی در جشنواره روابط عمومی‌ها

۹. تنظیم شفاف و هدفمند شرح وظایف افراد و فرآیندهای اداری با هدف جلوگیری از انجام وظایف موازی، فرآیندهای مستهلک کننده، امکان ارزیابی عملکرد و توجه جدی به دیگر شاخص های ارزیابی.

۱۰. برقراری ارتباط دو طرف با شهروندان با فعال سازی و استفاده کامل از سایت شهراه (ارتباط شهروندی) با انجام تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح استان

۱۱. توجه جدی به اینفوگرافی، موشن گرافی و عکس نوشته در انتقال پیام های وزارت راه و شهرسازی.

۱۲. توجه جدی به ایجاد گروه تحلیلگران و گزارش گران و یادداشت نویسان حوزه راه و شهرسازی و تشکیل جلسات منظم سازماندهی شده برای هدایت و راهبری این افراد.

بی نیاز در ادامه سخنان خود با روسای ادارات روابط‌عمومی استان‌های سراسر کشور محورهای تخصصی ارزیابی علمکرد روابط‌عمومی‌ها را نیز تبیین کرد و گفت: ارزیابی فعالیت ها فرآیندی است که از طریق آن، برنامه‌ها، اهداف و ماموریت‌های یک سازمان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. در ارزیابی، امکان بررسی کمی و کیفی آثار و نتایج عملکردها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی در ارزیابی بازخورد تصمیمات و خروجی فعالیت ها مشخص می شود تا در نهایت بتوان آینده‌ای بهتر از گذشته، پیش‌رو داشت.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به تنوع فعالیت روابط عمومی‌ها، شاخص هایی که تحقق اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌ها را پایش می‌کند بسیار مهم است.

بی نیاز تصریح کرد: نظارت و ارزیابی این امکان را فراهم می کند تا با اصلاح روش، بهره گیری از تجارب گذشته و اتخاذ شیوه‌های جدید، زمینه بهبود، کارآمدی و ارتقای عملکرد سیستم فراهم شود.

وی همچنین گفت: با این رویکرد، لازم است ساز و کارهایی در نظر گرفته شود تا قبل با استفاده از شاخص‌هایی، توانمندی، عملکرد و برنامه‌های روابط‌عمومی موردارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به پیوست شاخص های ارزیابی روابط عمومی ها را به منظور دستیابی به دو هدفِ تحلیل کمی و کیفی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و روش‌های انجام امور ارتباطی و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف روابط عمومی‌ها و ارایه راهکار برای بهبود وضعیت آن در بازه زمانی سال ۱۳۹۶ و شش ماهه اول ساز ۱۳۹۷ به روسای ادارات کل روابط عمومی استان ها ارایه کرد و خواستار تکمیل فرم ها پیوست و ارسال فرم های مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۶ تا پایان خرداد سال جاری و فرم‌های مربوط به شش ماهه سال ۱۳۹۷ تا پایان مهر امسال شد.