شناسهٔ خبر: 53468 - سرویس بنادر و دریانوردی

در کارگروه تخصصی ریلی بندر امام مطرح شد:

ترغیب تجار برای استفاده از حمل و نقل ریلی/ افزایش سهم مبادلات ریلی در بندر امام خمینی(ره)/ کاهش هزینه‌های تجارت با استفاده از خدمات ریلی

جلسه مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اتصال ریلی در بنادر موجب ایجاد زمینه مناسب برای بهره‌گیری همه مشتریان بنادر و کاهش هزینه‌ها و ارتقای اقتصاد ملی و رقابت‌پذیری بنادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی درباره نشست کارگروه تخصصی حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره)، افزود: همدلی به وجود آمده بین مدیران بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی بی نظیر است. با هم‌افزایی که بین بخش‌های مختلف اتفاق ایجاد شده است می‌توان در مبحث ریلی و ارایه خدمات به تجار کارهای بزرگی انجام داد.

وی مزیت های بهره گیری از حمل و نقل ریلی را  اثبات شده برای همگان عنوان کرد و بیان داشت: با ارایه خدمات مناسب و ترغیب تجار به استفاده از حمل و نقل ریلی می‌توان صادرات کشور را افزایش داد. افزایش سهم مبادلات ریلی در بندر امام خمینی(ره) و تسریع در روند خدمات‌رسانی به مشتریان نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین ایرج مدیری؛ معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:در نشست کارگروه تخصصی حمل و نقل ریلی بررسی و مطالعه برای تعیین اپراتور واحد ریلی در بنادر، بهره گیری کامل از ظرفیت‌های ریلی در بنادر و افزایش حجم آن، توجه به جنبه مسئولیت‌های اجتماعی توسعه  حمل و نقل ریلی، مشارکت راه‌آهن در اتصال  ریل به مراکز تولید و حمل بار و تمهید زیرساخت‌های مهیا و تدابیر انگیزشی برای ترغیب بیشتر صاحبان کالا  برای استفاده از حمل و نقل ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیری همچنین دریافت دیدگاه های مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذار و  شرکت‌های فعال بخش خصوصی که از خدمات حمل و ریلی در این مجتمع بندری استفاده می‌کنند و مشکلات و موانع بر سر بهره‌گیری بهینه آنان از این نوع حمل و نقل را از محورهای دیگر این نشست عنوان کرد که با حضور مدیرکل راه‌آهن جنوب و کارشناسان این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت.