شناسهٔ خبر: 53469 - سرویس بنادر و دریانوردی

استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد:

اهتمام در جهت پیشبرد سرمایه‌گذاری در سواحل

نشست هشتمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل چابهار با ریاست استاندار سیستان و بلوچستان در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در خصوص کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان سیستان و بلوچستان افزود: چندمنظوره کردن بنادر شهید رضایی (کلات) و کنارک در جهت توسعه فعالیت‌های تجاری در کنار امور صیادی در آن بنادر و نیز لایروبی بنادر صیادی توسط اداره کل شیلات از موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

وی خواستار هماهنگی بیش از پیش ارگان‌های اجرایی استان با کمیته یاد شده و به خصوص واگذاری‌های اراضی ساحلی مطابق با طرح ملی و استراتژیک مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) شد.

سیددانیال محبی استاندار و رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هم پس از جمع‌بندی مصوبات کمیته، خواستار هماهنگی در خصوص گسترش روش‌های نوین و مطالعاتی در حوزه سواحل شد و بر اهتمام در جهت پیشبرد سرمایه‌گذاری در سواحل استان بر اساس مطالعات صورت گرفته تأکید کرد.

شایان ذکر است، با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی چابهار و کنارک و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، هشتمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان و دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان برگزار شد.