شناسهٔ خبر: 53503 - سرویس استان‌ها

فراهانی خبر داد:

برگزاری مانور آدم به دریا و اطفاء حریق در بندر خرمشهر

مانور معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری مانور آدم به دریا و اطفاء حریق در اسکله خدماتی بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مهدی فراهانی ارزیابی و ارتقاء سطح آمادگی و توانمندی نیروهای جستجو و نجات بندر خرمشهر هنگام بروز سوانح دریایی را از جمله اهداف برگزاری این مانور برشمرد.

وی افزود: این مانور با مشارکت نیروهای جستجو و نجات، اطفاء حریق دریایی، آتش نشانی بندر خرمشهر و توسط ۲ فروند یدک کش و ۲ فروند قایق انجام شد.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص جزییات برگزاری این مانور گفت: پس از اعلام پیام اضطرار به مرکز جستجو و نجات فرعی بندر خرمشهر مبنی بر وقوع حریق در یک فروند شناور و سقوط سه خدمه آن به رودخانه، نیروهای جستجو و نجات این اداره کل به محل حادثه اعزام شدند.

فراهانی افزود: پس از اطفای حریق توسط شناور آتشخوار و یدک کش خلیج فارس و نجات ۲ خدمه از آب توسط قایق های جستجو و نجات، تیم غواصی مستقر در اسکله خدماتی برای جستجوی نفر سوم اعزام شدند.

به گفته وی پس از نجات نفر سوم و انتقال آن توسط آمبولانس به بیمارستان، مانور مذکور پایان یافت.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی در هفته گذشته، یادآور شد: در تعطیلات نوروزی سال جاری تیم جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر با آمادگی کامل و بصورت شبانه روزی در رودخانه های اروند و کارون اقدام به گشت های منظم دریایی کردند و با تلاش این تیم خوشبختانه هیچ حادثه دریایی در این دو رودخانه گزارش نشد.