شناسهٔ خبر: 53516 - سرویس مسکن و شهرسازی

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت آب‌وهوا:

رگبار باران در مناطقی از مرکز و شرق کشور/ افزایش دما طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی استان ها

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی در مرکز و شرق کشور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی در مرکز و شرق کشور خواهیم داشت و همچنین رگبارهای پراکنده باران در شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی شده است.

بیشترین میزان بارش باران‌ها امروز به صورت پراکنده و رگبار به همراه رعد و برق و وزش باد شدید در نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور در مناطق شرقی تهران، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، جنوب همدان، نیمه غربی یزد، شمال کرمان، برخی مناطق خراسان جنوبی، قم و  کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و در برخی مناطق شرق و جنوب شرق هم طی امروز و فردا به سبب باد شدید، امکان ایجاد پدیده گرد و خاک وجود دارد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته فردا از شدت بارندگی‌ها کاسته شده و بارش‌ها محدود به کهیگلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود و در ادامه انتظار می رود رگبارها روز شنبه در البرز و زاگرس مرکزی مشاهده شود.

شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال دریای عمان پنجشنبه و فردا به سبب وزش باشد شدید مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

افزایش دما را طی سه روز آینده در نیمه شمال کشور شاهد خواهیم بود و تهران امروز آسمانی ابری یا نیمه ابری همراه با احتمال بارش باران پراکنده در برخی نقاط استان خواهد داشت که امکان دارد همراه با وزش باد باشد.

در همین خصوص بیشینه دمای تهران در مهرآباد امروز ۲۴ و فردا ۲۵ پیش بینی و شمیرانات به بیشینیه ۲۲ درجه خواهد رسید و در ادامه کمینه دمای مهرآباد فردا ۱۲ و شمیرانات ۱۰ درجه پیش بینی شده است.

با توجه به شدت بارش و احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و  سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی امروز پنج‌شنبه در یزد، اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری وجود دارد.