شناسهٔ خبر: 53559 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر امام خمینی (ره) عنوان کرد:

برگزاری موفقیت آمیز مناقصه پایانه کانتینری در بندرامام خمینی(ره)/ محوریت سازمان بنادر در مدیریت سواحل و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای بهبود عملیات تخلیه و بارگیری کالا باید به سمت اصلاح و توسعه روبناهای بندری حرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه مدیران بنادر باید به سمت ارتقای کیفیت خدمات به صاحبان کالا، تجار و سرمایه گذاران حرکت کنند، افزود: با افزایش کیفیت خدمات بندری می توان عملیات تخلیه و بارگیری کالا را افزایش داد. برای آنکه شاهد رشد کیفی بنادر باشیم نیازمند پایش متناوب فعالیت های بندری هستیم.

ضرورت شناسایی نقاط ضعف بنادر

وی ادامه داد: اگر فعالیت های صورت گرفته در بنادر به صورت مستمر بررسی شود می توان نقاط ضعف را شناسایی و برای رفع آن اقدام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص صادرات مواد معدنی، اظهار داشت: افزایش صادرات مواد معدنی نیاز به توجه جدی دارد. با ارتقا سطح کیفی خدمات در زمان کوتاه امکان افزایش صادرات مواد معدنی بیش از گذشته فراهم می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری موفقیت آمیز مناقصه پایانه کانتینری در بندرامام خمینی(ره) از اقدامات شایسته ای بود که اخیرا صورت گرفت، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری امور به بخش خصوصی توانمند و متخصص، پیشرو است.

راستاد با اشاره به اینکه چیدمان روبناها و زون های بندری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) به مهندسی مجدد نیاز دارد، گفت: فعالان حوزه بندری باید نسبت به مقررات و الزام های مدیریت سواحل و نقش سازمان بنادر و دریانوردی آگاه باشند.

وی یادآور شد: لایروبی آبراه استراتژیک خورموسی، استمرار خارج سازی مغروقه ها و ارتقای کیفیت علائم راهنمایی از موضوعات ضروری است که باید در بخش خدمات دریایی دنبال شود.

 مزیت های غیر قابل رقابت بندر امام خمینی(ره)، حفظ و ارتقاء یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بندرامام خمینی(ره) بارها ثابت کرده از مزیت های غیر قابل رقابتی نسبت به دیگر بنادر کشور برخوردار است؛ همجواری صنعت و بازرگانی و نقش محوری در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله ویژگی های منحصر به فرد این بندر است که البته باید حفظ و ارتقاء یابد.

 لزوم توجه و پایش مستمر منابع انسانی؛ به عنوان مهمترین ارزش های سازمانی

وی با بیان اینکه دستاوردهای بسیار خوبی در بندرامام خمینی(ره) حاصل شده است که می تواند برای دیگر بنادر بعنوان الگو و همچنین مفید واقع شود و در این زمینه تبادل تجارب صورت گیرد، خاطرنشان کرد: صیانت از سرمایه انسانی برای سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت بالای دارد و به عنوان مهمترین ارزش های سازمانی به طور مستمر مورد توجه و پایش قرار گیرند و لازم است از همکاران این بندر که علاوه بر اقدامات جاری و سیستمی؛ با همت دوچندان و تعصب سازمانی در خلق ایده های نو، پیشگام شده اند و فکر و ذهن خلاق خود را در راه تعالی سازمانی بکار گرفته اند؛ تشکر نمایم و البته از این بابت، به خود میبالم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه صحبت های خود به این موضوع تاکید کرد: با هماهنگی همه دستگاه های استانی و با محوریت سازمان بنادر، از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل جلوگیری شود.

پیشنهاد بندر امام خمینی(ره) بعنوان پیشگام شدن در اجرای بندر هوشمند

در این نشست کارشناسان و مسئولان ادارات بنادر خوزستان برای توسعه فعالیت های بندری، پیشنهاداتی ارایه کردند. بر این اساس هوشمندسازی هر چه سریعتر در بنادر و بهره گیری از این فن آوری ویژه و استراتژیک مورد تاکید قرار گرفت و آمادگی خود را برای پیشگامی در اجرای طرح بندر هوشمند اعلام کردند. طرح امکان سنجی حذف پایلوت در آبراه خورموسی بحث دیگری بود که توسط کارشناسان مطرح شد. سامانه پایش عملیات بندری در فرآیند حمل و نقل داخلی در خصوص کالاهای اساسی (غلات) در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و اهداف و مزایای آن، از موارد دیگری بود که توسط کارشناسان معاونت امور بندری مطرح و بر لزوم اجرای آن جهت بهره گیری از مزایای اشاره شده تاکید شد.