شناسهٔ خبر: 53606 - سرویس هوایی

استاندار فارس خبر داد:

تبدیل فرودگاه شیراز به هاب فرودگاهی

فرودگاه شیراز استاندار فارس در جريان بازديد از روند پيشرفت پروژه ترمينال بين‎المللی، بهسازی ترمينال خارجی و برج مراقبت پرواز فرودگاه بين‎المللی شيراز گفت: با تکميل و بهره‎برداری از اين پروژه‎ها تا پايان سال جاری، فرودگاه شيراز به يک هاب فرودگاهی در جنوب کشور تبديل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه شیراز، اسماعيل تبادار در جريان بازديد از روند پيشرفت پروژه‎هاي فرودگاه بين‎المللي شيراز، بر ضرورت توسعه زيرساخت‎هاي حمل و نقل هوايي در استان فارس تاكيد كرد و گفت: يكي از زيرساخت‎هاي ضروري براي توسعه استان، توجه به حمل و نقل هوايي است كه با توجه به اهميت اين موضوع، از سال گذشته توجه و تمركز بيشتري به پروژه‎هاي در دست اجراي فرودگاهي شده است.

استاندار فارس گفت: اكنون پروژه‎هايي با اعتبار حدود ۶۰۰ ميليارد تومان در بخش‎هاي مختلف فرودگاهي از جمله ترمينال بين‎المللي، تامين تجهيزات هوانوردي، بهسازي ترمينال قديم خارجي و غیره در فرودگاه بين‎المللي شيراز در حال اجرا است كه با تكميل و بهره‎برداري از اين پروژه‎ها تا پايان سال جاري، به يك هاب فرودگاهي در جنوب كشور تبديل خواهد شد.

تبادار بر تسريع در روند تكميل پروژه احداث ترمينال بين‎المللي تأكيد كرد و گفت: در اين ترمينال حدود ۱۵۰ نفر روزانه مشغول به كار هستند كه انتظار مي‎رود با برنامه‎ريزي و هماهنگي مجموعه فرودگاه و پيمانكار، اين پروژه هرچه سريع‎تر به بهره‎برداري برسد.

استاندار فارس به وضعيت ساير پروژه‎هاي فرودگاه‎هاي استان نيز اشاراتي داشت و افزود: علاوه بر فرودگاه شيراز؛ توجه به فرودگاه لار، لامرد، جهرم و داراب نيز در دستور كار قرار دارد كه طي بازديدها و پيگيري‎هاي انجام شده، ترمينال فرودگاه لار طی دو ماه آينده و ترمينال فرودگاه لامرد در چند ماه آينده به بهره‎برداري خواهد رسيد و همچنين ترمينال دو هزار مترمربعي فرودگاه جهرم نيز در مرحله تجهيز كارگاه است.

وی تأكيد كرد: اولويت نخست استانداري، فرودگاه‎هاي شيراز، لار و لامرد به عنوان زيرساخت‎هاي برجسته استان فارس است كه مي‎تواند نقش مهمي در رونق اقتصادي و گردشگري استان داشته باشد.