شناسهٔ خبر: 53622 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

لزوم بازنگری بر رویکردهای اقتصادی و زیست‌محیطی شهرهای جدید/ تأکید بر توسعه مراکز محله و پارک‌های علم و فناوری در سطح شهرهای جدید

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر لزوم بازنگری جدید در رویکردهای اقتصادی و زیست‌محیط شهرهای جدید در این دوره بیان کرد:  قطعا خلاقیت و نوآوری اصل ویژه‌ای در تأمین مالی و نحوه پیشبرد پروژه‌ها خواهد بود که باید در دوره جدید فعالیت‌ها به آن توجه شود .

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۸۸ هزار واحد از سایت مسکن مهر شهرهای جدید در سطح کشور باقی مانده که برخی دارای مشکلات عدیده‌ای با پیمانکاران طرح هستند.

طاهرخانی با تأکید براینکه از زمان آغاز طرح تاکنون ۶۰ هزار واحد از مساکن شهرهای جدید افتتاح ولی به دلیل برخی مشکلات هنوز به متقضیان تحویل داده نشده‌اند گفت:  این درحالی است که تعداد ۶۰هزار واحد فاقد متقاضی نیز در شهرهای جدید وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و تعیین تکلیف شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه افتتاح یکصد مدرسه در سال جاری در شهرهای جدید ضروری است گفت: درحال حاضر عملیات ساخت ۹۵ مدرسه در شهرهای جدید سطح کشور در حال انجام است که باید هرچه سریعتر اتمام و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به ضرورت کمک تمامی دستگاه‌ها برای تأمین خدمات زیربنایی در شهرهای جدید خاطرنشان کرد: به تصور من گسترش و توسعه مراکز محله و پارک‌های علم و فناوری در سطح شهرها دارای تأثیرات بسیار خوبی برای کیفیت زندگی و بهبود شرایط برای شهروندان هستند که درحال حاضر شهرهای جدید بهارستان و پرند اینزمینه را خواهند داشت.

این مقام مسئول ساخت نمایشگاه دائمی ساختمان در شهر جدید پرند را گزینه بسیار خوبی برای پررنگ شدن نقش این شهر جدید در اطراف کلانشهر تهران دانست و افزود: ما قطعا در مسیر توسعه شهرهای جدید باید وارد حوزه‌های تأمین مالی جدید شده و روش‌های گذشته را کنار بگذاریم.

طاهرخانی با تأکید بر لزوم بازنگری جدید در رویکردهای اقتصادی و زیست‌محیط شهرهای جدید در این دوره بیان کرد:  قطعا خلاقیت و نوآوری اصل ویژه‌ای در تأمین مالی و نحوه پیشبرد پروژه‌ها خواهد بود که باید در دوره جدید فعالیت‌ها به آن توجه شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های شاخص این شرکت در شهرهای جدید طی سال ۹۷ بیان کرد: قطعا باید با مدنظر قرار دادن این پروژه‌ها در سال جدید، در صورت لزوم به اصلاح آن‌ها پرداخته و همچنین نظارت کامل را در فرآیند اجرای آن‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه مسیر سال‌های آتی این شهرها باید امروز و به کمک طرح‌های شاخص مشخص شود گفت: به عقیده من خلاقیت و نوآوری اصل ویژه‌ای در تأمین مالی و نحوه پیشبرد پروژه‌ها خواهد بود که باید در سال جدید به این مطلب نیز توجه شود.

طاهرخانی همچنین با تأکید بر اهمیت توجه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی در فرآیند توسعه‌ای شهرهای جدید بیان کرد: قطعاعدم توجه به این موارد، مسائل پیچیده‌ای را با خود به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه توجه به شفافیت مالی و استاندارد سازی در شرکت‌های عمران تمامی شهرهای جدید را امری مهم و ضروری دانست و گفت: ما همچنین باید به مسئله تهاتر به عنوان یکی از رویکردهای اصلی شرکت عمران نیز توجه کرده و این اقدام را تنها در اراضی آماده‌سازی شده و در چارچوب دقیق به انجام برسانیم./