شناسهٔ خبر: 53631 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

هیچ‌یک از اپراتورها در بنادر تحریم نیستند/ واگذاری اپراتوری بنادر تجاری به بخش خصوصی

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هیچ مشکلی در ارتباط با اپراتورها و پیمانکارانی که در کشور فعال هستند از نظر محدودیت‌هایی که منجر به اختلال فعالیت‌ها شود، وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه اپراتورهای بخش خصوصی در تمام بنادر شمال و جنوبی کشورمان فعال هستند، افزود: اپراتوری بنادر تجاری را در شرایط رقابتی به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و هیچ مشکلی در ارتباط با اپراتورها و پیمانکارانی که در کشور فعال هستند از نظر محدودیت‌هایی که احتمال دارد تحریم ایجاد کند، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سیاست سازمان بنادر این است که از حداکثر توان شرکت‌های داخلی استفاده کند و واگذاری‌ها برای اجرای پروژه‌های زیرساختی به صورت فراگیر به پیمانکاران داخلی واگذار شده است.

 راستاد با بیان اینکه متناسب با حجم پروژه‌ها ییمانکاران مختلفی در بنادر فعال بودند به ایلنا، گفت: اخیرا بزرگترین توسعه فاز سه بندر شهید رجایی به یک پیمانکار کاملا خصوصی سپرده شده است و این نشان می‌دهد که سازمان بنادر هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای زیرساخت‌های کشور ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر اپراتوری وابسته به نیروهای نظامی در بنادر تجاری فعال است؟ اظهار کرد: ارگان‌های نظامی در بنادر تجاری کشور فعال نیستند و اغلب اپراتورها شرکت‌های وابسته به بخش خصوصی هستند