شناسهٔ خبر: 53673 - سرویس استان‌ها

تکاور خبر داد:

آسفالت ۷۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان سپیدان

كلنگ‌زني مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ۷۰ درصد از راه‌های روستایی شهرستان سپیدان آسفالت شده و۳۰ درصد باقی مانده ظرف مدت ۲ سال آینده آسفالت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در مراسم آغاز عملیات احداث محور راه روستایی راشک به گلیله که که مرز بین شهرستان سپیدان و ممسنی میباشد، افزود: راه روستایی راشک به گلیله به طول ۸ کیلومتر شهرستان سپیدان را به شهرستان ممسنی متصل می‌کند.

تکاور اذعان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۴۵ میلیارد ریال است.

وی خاطر نشان کرد: ۹۲۷ کیلومتر راه روستایی در شهرستان ممسنی موجود می‌باشد که بیشترین طول راه‌های روستایی در استان در شهرستان نور آباد ممسنی است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: در شهرستان سپیدان نیز حدود ۸۳۲ کیلومتر راه وجود دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است  و ۶۳۲ کیلومتر آن راه روستایی می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۷ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سپیدان در دست اقدام داریم که حدود ۱۷ مورد پروژه راه روستایی فعال و مابقی نیز به مناقصه گذاشته شده است.

شایان ذکر است که در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه روستایی راشک به گلیله با حضور نمایندگان مردم سپیدان و نور آباد در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران هر دو شهرستان و دیگر مسئولین استان و محلی حضور داشتند.