شناسهٔ خبر: 53712 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز بهسازی فرودگاه بیرجند

فرودگاه بيرجند مديرکل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی از آغاز عمليات بهسازی محوطه مقابل ترمينال و کانال تاسيساتی آدم رو فرودگاه بيرجند به منظور خدمت رسانی بهتر به مسافران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی، هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: در راستای سیاست‎های ابلاغی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در قالب طرح تحول عملیات فرودگاهی و اولویت اجرای پروژه های مسافرمحور و همچنین به جهت تکریم ارباب رجوع و با توجه به نزدیکی به عملیات پروازهای حج تمتع از فرودگاه بیرجند و افزایش ۵۱ درصدی زائران سرزمین وحی نسبت به سال گذشته، عملیات بهسازی محوطه مقابل ترمینال فرودگاه بیرجند آغاز شد.

سلامی افزود: پروژه بهسازی محوطه با مساحتی بیش از ۱۰ هزار مترمربع به منظور ارائه تسهیلات و دسترسی سریع و آسان مراجعان و مسافران به ترمینال، دسترسی استاندارد و سریع وسایل نقلیه عمومی جهت خدمت‎رسانی مناسب به مسافران ورودی و خروجی و همچنین ایجاد پارکینگ‎های استاندارد برای مراجعان در حال انجام است.

وی درباره «کانال تاسیساتی آدم رو» نیز افزود: عملیات بهسازی و تطویل کانال تاسیساتی آدم رو فرودگاه با متراژی بیش از ۲۰۰ متر آغاز شده که هدف از آن، انتقال تاسیسات زیربنایی توسعه ترمینال جدید، ساختمان پاویون و سایر ابینه و محوطه های مربوط برای توسعه آتی فرودگاه بیرجند است.

سلامی اضافه کرد: تمامی مراحل طراحی و نظارت پروژه‎های یاد شده توسط اداره ساختمان اداره کل فرودگاه‎های استان خراسان جنوبی و از محل اعتبارات مدیریت نگهداری ابنیه و سطوح پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و توسط پیمانکار مرمت و بهسازی در حال اجرا است و پیش‎بینی می‎شود تا ابتدای تیر ماه امسال به بهره برداری برسد.