شناسهٔ خبر: 53803 - سرویس بنادر و دریانوردی

در سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد؛

امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه موادمعدنی و تفاهم‌نامه احداث کارخانه تصفیه شکر/ همکاری سازمان بنادر و بخش خصوصی در سواحل مکران

امضای قرارداد قرارداد تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر بین سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی برای فعالیت در استان سیستان و بلوچستان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت توسعه تجارت زندگی و همچنین تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و شرکت صبا پیش روکالا منعقد شد.

به گفته راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی، ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی به سرمایه گذاری شرکت توسعه تجارت زندگی با سرمایه ۲۸۰۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد. که این ترمینال ظرفیت اشتغال ۷۵ نفر را به صورت مستقیم و ۱۷۵ نفر را به صورت غیرمستقیم دارد. همچنین، تجهیزات این طرح شامل واگن تیپلر، بلت کانوایر، ریکلایمر، استاکر، شیپ لودر و شیپ آنلودر است. ظرفیت طرح نیز ۱۵ میلیون تن است که برای احداث ترمینال فوق، ۱۳ هکتار زمین در حاشیه محوطه بندر چابهار استحصال شده است.

همچنین اطلاعات تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری از کارخانه تصفیه شکر که اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و شرکت صبا پیش‌رو کالا منعقد شد به منظور احداث کارخانه تصفیه شکر است. میزان سرمایه گذاری این طرح ۱۲۴۰ میلیارد ریال است و ظرفیت طرح نیز ۱۵۰ هزار تن پیش بینی شده است. در عین حال، ماشین آلات خط تولید این طرح شامل بخش افیناسیون، بخش فیلتراسیون، بخش تغلیظ، بخش کریستالیزاسیون است و برای احداث این کارخانه ۵ هکتار زمین از اراضی تحت اختیار بندر، تخصیص یافته است.

گفتنی است در مراسم امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و امضای تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت صبا پیش رو کالا، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت زندگی، استاندار و نماینده مردم سیستان و بلوچستان حضور داشتند.