شناسهٔ خبر: 53825 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

افزایش ۱۲.۴ درصدی تناژ حمل کالا در استان همدان طی سال ۹۶/ جابجایی بیش از ۵ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در تشریح عملکرد این اداره کل در بخش جابجایی کالا و مسافر طی سال ۹۶ از افزایش ۱۲.۴ درصدی تناژ حمل کالا در استان خبر داد.

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح عملکرد این اداره کل در خصوص جابجایی کالا و مسافر طی سال ۹۶ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل گفت: 

در سال ۹۶ از ۹۷ شرکت حمل‌ونقل کالای استان، ۹۲ شرکت فعالیت داشتند که تعداد ۷۵۴ هزار و ۶۰۳ بارنامه مصرفی صادر شد و در مقایسه با صدور ۶۷۷ هزار و ۹۴۷ بارنامه در سال ۹۵، با افزایش ۱۱.۳ درصدی روبرو شد.

رودباری همچنین افزود: طی سال گذشته ۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۸۵۹ تن کالا در استان همدان جابجا شد که در مقایسه با جابجایی ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۵۶ تن کالا در سال ۹۵، افزایش ۱۲.۴ درصدی را به همراه داشت.

وی بیان کرد: عمده کالاهای حمل شده شامل محموله‌های نفتی از جمله بنزین، گازوییل، نفت کوره، نفت سفید و محموله‌های معدنی از قبیل سیمان، سنگ‌آهن، کنسانتره، سیلیس، شن و ماسه و همچنین محموله‌های کشاورزی مانند گندم، سیب‌زمینی، هندوانه، چغندرقند و انواع میوه‌جات هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: این جابجایی کالا در شهرستان‌های همدان، نهاوند، بهار، اسدآباد، کبودرآهنگ، ملایر، تویسرکان و رزن صورت گرفت که از این میان شهر همدان با تعداد ۱۹۳ هزار و ۷۷۴ بارنامه و میزان ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۲۶ تن کالا بیشترین سهم را در استان داشت.

رودباری همچنین در خصوص میزان جابجایی مسافر در سال ۹۶ گفت: طی سال گذشته تعداد ۵۴۷ هزار و ۹۵۰ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان همدان انجام شد؛ در این سفرها ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۴۶۹ نفر مسافر جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی در رابطه با تعداد معاینه فنی صادر شده توسط مراکز مکانیزه معاینه فنی سنگین استان بیان کرد: در سال گذشته ۶۷ هزار و ۹۲ وسیله نقلیه سنگین به مراکز مکانیزه معاینه فنی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۰۴ وسیله نقلیه یعنی ۸۵.۸۳ درصد قبول شدند.