شناسهٔ خبر: 53872 - سرویس استان‌ها

۲۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده کوهبنان افتتاح می‌شود

کوهبنان رئیس اداره بنیاد مسکن کوهبنان گفت: ۹۸ درصد کار آواربرداری در منطقه زلزله‌زده کوهبنان انجام شده و هفته آینده حدود ۲۰ واحد مسکونی ساخته شده افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حسین جعفری در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: بعد از زلزله شب یلدای سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد مسکونی برای بازسازی در نظر گرفته شد که در حال حاضر در بحث آواربرداری بیش از ۹۸ درصد کار انجام و کار ساخت و ساز در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بحث اجتماعی و عمرانی اکثر ادارات، نهادهای دولتی، نیروهای بسیج و سپاه فعالیت خوبی داشتند و بانک ها قبل از سال حدود ۲ هزار انعقاد قرارداد داشتند که تا امروز بیش از ۷۰۰ فنداسیون اجرا شده و در هفته آینده حدود ۲۰ واحد مسکونی افتتاح می‌شود.

جعفری گفت: هر جا مردم پای کار بودند کارها با جدیت و دقت بیشتری انجام شده لذا ستاد بازسازی شهرستان به‌صورت تمام وقت در خدمت مردم زلزله‌زده کوهبنان است.

حجت‌الاسلام عباس حعفری امام جمعه کوهبنان گفت: ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است، لذا در حد توان خودمان نسبت به افطاری دادن اقدام کنیم و به دیگران خیر و خوبی برسانیم تا عنایت خداوند شامل حال ما شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نماز جمعه در ماه مبارک باشکوه‌تر برگزار شود البته حضور مردم چشمگیر است، بیان داشت: باید برنامه‌های فرهنگی در این ماه افزایش پیدا کند و سرویس‌های ایاب و ذهاب با نظم بیشتری مردم را به نماز جمعه و مراسم‌های معنوی در مساجد و بقاع متبرکه برسانند.

جعفری از فعالیت و تلاش بنیاد مسکن شهرستان پس از زلزله شب یلدای سال گذشته تا امروز تقدیر کرد و افزود: کار ساخت و ساز با جدیت در حال انجام است و امید می‌رود تا قبل از فصل سرما و زمستان شاهد ساخت و ساز بسیاری از منازل شهرستان باشیم