شناسهٔ خبر: 53873 - سرویس استان‌ها

استاندار کرمانشاه خبر داد؛

پرداخت وام مقاوم‌سازی به منازل تخریبی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، گفت: تا پایان خرداد ماه باید عقد قرارداد با کلیه معرفی شدگان به بانک ها انجام شود مشروط بر اینکه بنیاد مسکن هم واجدالدین شرایط را جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، در جلسه بازسازی مناطق زلزله زده که در سالن تدبیر برگزار شد، گفت: پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان فرصت خوبی برای بازسازی مناطق زلزله زده است که نباید آن را از دست بدهیم.

وی با تاکید بر تسریع در رفع هرچه زودتر مشکلات مردم، افزود: ارائه خدمات بانکی برای تشکیل پرونده ها در مناطق زلزله زده باید تا ساعت ۲۰ صورت بگیرد.

استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه درب بانک ها باید تا ساعت مقرر به روی مردم باز باشد، اظهارکرد: فرمانداران در برخی از شهرستان ها با توجه به وضعیت پرونده ها می توانند ساعت کار بانک ها را کاهش دهند.

وی در خصوص تعیین تکلیف مستاجران منازل تخریب شده در مناطق زلزله زده، ابراز کرد: مستاجرانی که زمین دارند با اخذ پروانه ساخت می توانند با هماهنگی بنیاد مسکن جهت دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و خانه خود را بسازند.

مهندس بازوند، اعلام کرد: در رابطه با مستاجرانی که زمین ندارند هم توافقی برای تامین زمین با وزارت راه و شهرسازی و اداره کل ثبت صورت گرفته است تا نسبت به ساخت اقدام شود.

وی با تاکید بر اعمال دستورالعمل یکسان در پایش مستاجران از سوی راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: مستاجرانی که خانه هایشان تخریب شده است و بنیاد مسکن تایید می کند، مشمول هستند.

استاندار کرمانشاه، در ادامه تاکید کرد: تا پایان خرداد ماه باید عقد قرارداد با کلیه معرفی شدگان به بانک ها انجام شود مشروط بر اینکه بنیاد مسکن هم واجدالدین شرایط را جهت دریافت تسهیلات  به بانک های عامل معرفی شوند.

وی در خصوص واحدهای تخریب شده در شهرستان قصرشیرین، گفت: بافت خالی زیادی در این شهرستان وجود دارد نباید به محدوده شهری آن اضافه شود.

بازوند، همچنین از پرداخت وام مقاوم سازی به منازل تخریبی و واحدهای نیمه کاره بلاتکلیف مانده در مناطق زلزله زده استان خبر داد