شناسهٔ خبر: 53874 - سرویس ریلی

معاون شرکت راه آهن روسیه:

توسعه ظرفیت‌های دالان حمل و نقل شمال- جنوب با ساخت خط ریلی رشت_ آستارا/ ساخت خط ریلی رشت– آستارا به جذابیت دالان شمال- جنوب می‌افزاید

خط آهن رشت- آستارا معاون شرکت « راه آهن لجستیک » روسیه گفت : ساخت خط ریلی رشت – آستارا به جذابیت دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب خواهد افزود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، خبرگزاری 'ترند '، از قول ادوارد علی رضایف نوشت: نبود این بخش خط ریلی مانعی عمده در راه توسعه ظرفیت‌های دالان حمل و نقل ' شمال- جنوب ' به شمار می‌رود چرا که در این بخش باید حمل و نقل محموله‌ها را از خط ریلی به حمل و نقل جاده‌ای تغییر داد که آن هم موجب افزایش مدت حمل و نقل و کاهش فهرست محموله‌ها می‌شود.

شرکت ' راه آهن لجستیک ' روسیه بزرگترین اپراتور لجستیکی چند منظوره در کشور های همسود و بالتیک به شمار می رود.

به گفته علی رضایف آغاز بهره‌برداری این بخش خط ریلی در قالب دالان حمل و نقل شمال – جنوب تقش مهم در توسعه این طرح بین المللی خواهد داشت.

معاون شرکت ' راه آهن لجستیک ' روسیه تصریح کرد : ساخت خط ریلی رشت – آستارا زمان و بهای حمل و نقل محموله ها را کاهش خواهد داد.

وی افزود: با وجود اینکه حمل و نقل زمینی محموله ها در مقایسه با حمل و نقل دریایی گرانتر است ولی مدت حمل و نقل در رساندن محموله ها به مقصد در امور حمل و نقل در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد : هنگامی که دالان بین المللی 'شمال-جنوب' در ظرفیت کامل کار کند، همگان شاهد مزایای آن نسبت به حمل و نقل دریایی خواهند شد.

مهمترین پروژه ایران با جمهوری آذربایجان، کریدور شمال - جنوب است که جنوب آسیا را به شمال اروپا وصل می کند و مهمترین بخش این کریدور که هم اکنون قطع می باشد، خط آهن رشت - آستارا است، خط آهن تهران - قزوین - رشت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و فقط خط آهن رشت - آستارا می ماند.

جمهوری آذربایجان برای مشارکت در پروژه خط آهن رشت - آستارا اعلام آمادگی کرده است، مدت اجرای پروژه سه سال برآورد شده بود که با تغییر برنامه و انتخاب سه پیمانکار به جای یک پیمانکار و تقسیم کل مسیر به سه بخش، امیدواریم این پروژه طی ۱۵ تا ۱۸ ماه به پایان برسد.